Home / Reisagenten / Te weinig aandacht bedrijven voor welzijn zakenreiziger

Te weinig aandacht bedrijven voor welzijn zakenreiziger

Te weinig aandacht bedrijven voor welzijn zakenreiziger

Bedrijven schenken te weinig aandacht aan het welzijn van hun werknemers die zij op pad sturen. Dit blijkt uit een enquête van zakenreisorganisatie BCD Travel onder 53 travelmanagers over de hele wereld.

Welzijn & tevredenheid van zakenreizigers staat voor travelmanagers op plek drie van prioriteiten, na kostenbeheersing en zorgplicht. ‘Toch wordt het welzijn van reizigers vaak over het hoofd gezien in het reisbeleid,’ zegt BCD op basis van het onderzoek.

Ruim de helft (55 procent) van de bedrijven heeft een welzijnsprogramma voor hun medewerkers, maar dit geldt meestal niet als zij op reis gaan. Slechts elf procent van de bedrijven heeft een soortgelijk programma voor hun zakenreizigers.

Jorge Cruz
“Nadat ze besparingen en kosten onder controle hebben, moeten travelmanagers vaak nadenken over de volgende stap. Dankzij dit soort enquêtes kunnen ze in kaart brengen hoe hun reisprogramma kan leiden tot innovatie voor het hele bedrijf,” zegt Jorge Cruz, Executive Vice President, Global Sales & Marketing bij BCD Travel.

“Door te investeren in een reizigerswelzijnsprogramma dat frequente zakenreizigers zoals salesmedewerkers tevreden houdt, kunnen travelmanagers hun bedrijf helpen beter te presteren dan de concurrentie. Het uiteindelijke effect is veel groter dan alleen maar tevreden reizigers,” aldus Cruz

De resultaten van de enquête duiden op ‘een groot verschil tussen de welzijnsinitiatieven die travelmanagers belangrijk vinden en wat er daadwerkelijk is geregeld’, concludeert BCD Travel.

Concreet
Enkele concrete punten:

– 95 procent van de respondenten vindt aanbevelingen voor restaurants met gezonde menu’s belangrijk; 14 procent van de bedrijven biedt dergelijke informatie ook aan.

– 90 procent van de respondenten is van mening dat psychologische ondersteuning voor reizigers nodig is, terwijl 14 procent biedt dergelijke ondersteuning.

– 90 procent van de respondenten vindt vrije tijd na een lange reis essentieel; 17 procent heeft dit ook in het reisbeleid opgenomen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
City Connection van NH 

City Connection van NH 

14/11/2019

De NH Hotel Group heeft een nieuw product gelanceerd: City Connection. Gasten kunnen zo gebruik maken van diensten van alle hotels van de keten in de stad van verblijf. Voor…

KLM past order Embraer aan

KLM past order Embraer aan

14/11/2019

KLM heeft de eerdere bestelling van 35 Embraer-toestellen, bestemd voor KLM Cityhopper, aangepast. Er is nu sprake van 21 ‘firm orders’, zes meer dan aanvankelijk. De andere 14 zijn opties….

Directe Eurostar in april 2020

Directe Eurostar in april 2020

13/11/2019

Vanaf het voorjaar van 2020 zal de Eurostar zonder overstap rijden tussen Amsterdam en Londen. Afgaande op de online dienstregeling zal op 6 april de eerste directe trein over het…

Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…