
Carlson Wagonlit Travel heeft een nieuwe ‘reisrapportagetool’ gelanceerd. CWT AnswerIQ is een business intelligence tool die werkt als een gepersonaliseerde zoekmachine met toegang tot alle gegevens van het reisprogramma van de klant.
CWT AnswerIQ maakt het rapporteren van zakenreizen ‘net zo eenvoudig als het online aanschaffen van een paar schoenen’, zegt Eric Tyree, Chief Data Scientist van Carlson Wagonlit Travel, in een verklaring. ‘Het verzoek wordt ingetypt in de zoekbalk, AnswerIQ doorzoekt vervolgens alle data en toont de resultaten in een visueel overzicht.’ CWT zegt dat AI (Artificial Intelligence – kunstmatige intelligentie) de basis vormt van de nieuwe tool. ‘Doordat het zoekproces overeenkomt met het zoeken op internet geeft CWT AnswerIQ klanten op een eenvoudige en intuïtieve manier toegang tot alle gegevens van hun reisprogramma,’ aldus de zakenreisorganisatie.
De tool geeft inzicht in data van de afgelopen drie jaar, zegt CWT en wordt ‘meerdere malen per dag’ bijgewerkt. ‘Klanten beschikken dus te allen tijde over actuele informatie. Met behulp van AI-ondersteunde zoektechnologie en machine learning technieken worden zoekmogelijkheden aangepast en verbeterd. Hierdoor wordt de tool in de loop van de tijd slimmer en meer gepersonaliseerd.’
CWT AnswerIQ biedt ‘diverse mogelijkheden’ om gegevens te visualiseren en deze zo inzichtelijk en toegankelijk mogelijk te maken voor de gebruikers en andere belanghebbenden. ‘Ook kunnen de AnswerIQ-gebruikers zelf dashboards ontwerpen, maken en delen met collega’s, waardoor de effectiviteit van het reisprogramma wordt verbeterd en klanten tijd en geld besparen,’ aldus CWT.
