Home / Reisagenten / OTA’s ontdekken de ancillary

OTA’s ontdekken de ancillary

OTA’s ontdekken de ancillary

Online travel agencies (OTA’s) hebben de ancillaries ontdekt. GDS Amadeus constateert dat de OTA’s in de eerste drie kwartalen van dit jaar 85 procent meer ancillaries aan de man hebben gebracht dan een jaar eerder. “Deze trend suggereert dat OTA’s een grote speler worden in de merchandising markt.”

Amadeus relativeert de groei wel: “Niet lang geleden was de verkoop van ancillaries door OTA’s te verwaarlozen. Vandaag de dag zien we gevallen waarbij in vijftien op de honderd boekingen bij OTA’s een ancillary wordt verkocht. Bij sommige carriers stijgt dat tot dertig of veertig op de honderd.”

Het helpt ook dat de beschikbaarheid van ancillaries bij OTA’s dit jaar is verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. Volgens Pedro Espin van Amadeus wordt dit aangejaagd door de vraag ernaar vanuit klanten en het feit dat een significant aantal airlines het kopen van de extra diensten beschikbaar heeft gemaakt in de GDS.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….