
CWT heeft over 2018 een omzetstijging gerealiseerd van 4,9 procent naar 1,5 miljard dollar. Het bedrijf zegt dat ook de winst ‘ruim’ is gestegen, zonder details te geven.
Het Amerikaanse zakenreisbedrijf CWT – tot voor kort Carlson Wagonlit Travel genoemd – is een private onderneming en hoeft daarom geen volledig financieel overzicht te geven. Kurt Ekert, de CEO, zegt in een verklaring dat CWT ‘een goede groei’ heeft doorgemaakt in 2018.
Het bedrijf geeft tevens een uitsplitsing van de omzet per divisie. CWT Energy, Resources, & Marine bleef ‘stabiel’ staat in een persverklaring; in deze sector was er dus geen groei. De verkoop bij CWT Meetings & Events nam wel toe, met zes procent. De consultancy tak CWT Solutions Group realiseerde een omzetstijging van 4,2 procent. De grootste sprong maakte RoomIt by CWT, de hotel distributie divisie. Hier was de toename jaar op jaar 12,8 procent.
Kurt Ekert verwijst ook naar ‘een transformatie’ binnen het bedrijf, die ‘succesvol’ is geweest, zegt hij. In Europa ging CWT van een landen-model, met country-managers, naar een functioneel model.
