
BCD heeft donderdag een eigen cloud-based platform gelanceerd dat kunstmatige intelligentie, machine learning en open API’s gebruikt om het betalings- en onkostenbeheer van zakenreizen te vereenvoudigen, te digitaliseren en te automatiseren.
BCD Pay biedt ‘een naadloze, digitale ervaring van de boeking en betaling tot het matchen van uitgaven met facturen.’ Uit een recente enquête van BCD blijkt dat meer dan 50 procent van de klanten worstelt met ontbrekende facturen, kwitanties, creditcardafschriften en kwaliteitsbeheer van gegevens over kosten en uitgaven.
Meer dan 25 procent van de bedrijven heeft problemen met het beheer van betalingen voor bijeenkomsten, evenementen en reizen van derden. Hierbij maakt de verschuiving naar hybride werkplekken door de pandemie het betalings- en onkostenbeheer voor incidentele reizigers nog ingewikkelder.
Eenvoud
Voor reizigers is eenvoud een belangrijk punt. Zij willen een simpel en snel betalings- en onkostenproces, zonder papieren ontvangstbewijzen en langdurige goedkeuringsprocessen. Het begint met digitale betaling, waar sinds de pandemie steeds meer vraag naar is. Voor 65 procent van de reizigers is contactloos betalen een belangrijke factor om weer te gaan reizen.
BCD Pay biedt klanten een ‘smart payment rules engine die het beheer van betalingsrichtlijnen en uitgavenlimieten vereenvoudigt. Het zorgt voor een eenvoudige organisatie van betalingen, facturen en kwitanties tijdens de reis en heeft een geautomatiseerde interface voor het controleren, matchen en monitoren van T&E management, facturen, ontvangstbewijzen, creditcardafschriften en onkostentransacties.
“Onze visie is om de frictie weg te nemen die reizigers, travelmanagers en financiële afdelingen ervaren met hun T&E onkosten, facturen, declaraties en het matchen van uitgaven”, zegt Ajay Singh, BCD’s vice president, digital payment & expense products.
“BCD Pay verlicht de last van reizigers door een eenvoudig proces zonder handmatige betalingen en onkostendeclaraties. Het helpt managers de uitgaven voor zakenreizen, vergaderingen en evenementen te beheersen. Het bespaart tijd en geld door handmatige taken te automatiseren, en bevordert de gegevensoverdracht door het stroomlijnen van het T&E managementproces.”
Korte cyclus
Tijdens de testfase heeft BCD Pay een 75 procent kortere cyclustijd laten zien voor end-to-end gegevensinvoer, uitgavencontrole, rapportage en dataintegratie in een gefragmenteerde omgeving van backoffice, ERP-systemen en creditcardverstrekkers.
“We zijn erg blij met de positieve feedback van onze klanten tijdens de testfase, niet alleen vanwege de verhoogde efficiëntie en bespaarde kosten, maar ook over de algehele ervaring,” aldus Yannis Karmis, BCD’s senior vice president, global digital strategy. “BCD Pay zal de manier waarop bedrijven de uitgaven van werknemers en derden beheren en matchen, blijvend veranderen.”
Foto © BCD
