Home / Reisagenten / Klanten van VCK Travel kunnen ff appen

Klanten van VCK Travel kunnen ff appen

Klanten van VCK Travel kunnen ff appen

VCK Travel gaat een test doen om zakelijke klanten te bedienen via chatservice WhatsApp. Klanten kunnen per direct gebruikmaken van het nieuwe kanaal om aanvragen, verzoeken en boekingen te versturen.

“Met name voor reizigers die onderweg zijn, is dit een handig middel. Ook boekers kunnen gebruikmaken van de service,” aldus VCK Travel. De proef loopt tot uiterlijk 30 november. “Als de test positief verloopt, wordt de service verder uitgebreid.”

Klanten dienen zich eenmalig te registreren, waardoor ze geautoriseerd worden om aanvragen via WhatsApp te sturen en te ontvangen. Daarna worden ze direct herkend en kan er meteen actie worden ondernomen zodra er meldingen binnenkomen. De boekingen, aanvragen en bevestigingen worden vervolgens via het gebruikelijke proces verder behandeld.

“Nu WhatsApp op vrijwel elke smartphone is geïnstalleerd, maken wij het voor onze klanten met deze service zo makkelijk mogelijk om snel korte vragen te stellen, een reisaanvraag te doen of een reservering te maken,” zegt directeur Ed Berrevoets van VCK Travel. Die spreekt van een ‘logisch verlengstuk’ van de dienstverlening.

 

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Garuda zet A330-900neo in

Garuda zet A330-900neo in

13/10/2019

Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330-900neo in op de route tussen Bali en Amsterdam. Eerder was nog sprake van een Boeing 777, maar de airline heeft de…

Listeria op KLM-vluchten?

Listeria op KLM-vluchten?

11/10/2019

Geserveerde vleeswaren in de business class van KLM waren mogelijk besmet met de listeriabacterie. Dit heeft KLM naar buiten gebracht. De airline heeft direct ingegrepen en de verdachte producten verwijderd…

Leonardo Royal officieel open

Leonardo Royal officieel open

11/10/2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is gisteren officieel geopend. Sinds april waren de deuren al open voor gasten. Het hotel maakt deel uit van de Israëlische Fattal Hotel Group, die…

Kickstart voor AI in Nederland

Kickstart voor AI in Nederland

10/10/2019

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder KLM, willen AI in Nederland een impuls geven met het verder ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daartoe hebben Ahold Delhaize, ING, KLM,…

BP ruilt CWT in voor Egencia

BP ruilt CWT in voor Egencia

09/10/2019

BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd. Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia…

KLM is 100, hoe nu verder?

KLM is 100, hoe nu verder?

08/10/2019

KLM vierde gisteren op grootse wijze haar eeuwfeest en gaat vandaag verder met een business-as-usual-mentaliteit. Maar zo ‘usual’ is de situatie niet. Topman Smith van Air France-KLM wil een strakkere…