
American Express Global Business Travel (GBT) heeft haar overeenkomst over distributie met BA en Iberia, beide lid van IAG, verlengd. De drie partners werken nauw samen op het gebied van NDC-content.
Het gaat om een zogenoemde private channel agreement, waarbij klanten van GBT en leden van GBT’s Partner Solutions-groep winkelen op GBT’s Supply MarketPlace, een van de meest uitgebreide bronnen voor aanbod en ervaringen voor zakenreizigers. Klanten krijgen zo meer keuzemogelijkheden en leveranciers betere toegang tot zakenreizigers.
De meerjarige overeenkomst behelst een nauwe samenwerking tussen GBT, British Airways en Iberia bij het ontwikkelen en distribueren van NDC-content via de wereldwijde distributiesystemen (GDS’en) waarmee de moedermaatschappij van beide luchtvaartmaatschappijen, de International Airlines Group (IAG), een overeenkomst heeft.
GBT wil een leidende rol spelen bij het implementeren van de NDC-mogelijkheden van de luchtvaartmaatschappijen via de GDS’en. Nieuwe NDC-inhoud moet begin 2022 beschikbaar zijn in Neo, GBT’s eigen onlineplatform voor boekingen en onkostenbeheer.
Foto © GBT
