Home / Reisagenten / Britse bedrijven geloven in zakenreizen

Britse bedrijven geloven in zakenreizen

Britse bedrijven geloven in zakenreizen

Maar liefst 93 procent van de Britse managers gelooft dat zakelijk reizen van kritiek belang is voor de winstgevendheid van hun bedrijf. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van American Express. Bijna negen op de tien zegt dat zakenreizen de verkopen stimuleren. Ongeveer de helft heeft de reisuitgaven dan ook verhoogd vergeleken met drie jaar geleden. Bij 21 procent zijn de uitgaven op hetzelfde niveau gebleven en bij 31 procent zijn ze dus verlaagd.

Het aantal zakenreizen is gestegen, maar de focus op de kosten blijft. Bedrijven moeten dus ‘meer doen met minder’.

Andere resultaten:

– 91 procent van het management reis een keer per maand, 48 procent doet dat wekelijks;

– West-Europa is de belangrijkste bestemming (39 procent, een afname van 2 procent). China is goed voor een marktaandeel van 7 procent.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….