
Traditionele betaalmethoden voor zakenreizen kennen ‘veel tekortkomingen’, zegt BCD Travel. ‘Bedrijven besteden gemiddeld veertig uur per maand om reisuitgaven en betaalgegevens met elkaar te vergelijken,’ aldus de zakenreisorganisatie die zich baseert op onderzoek van GBTA Foundation.
BCD Travel heeft nu zelf een whitepaper gepubliceerd over het onderwerp waarin verbetering van automatische betalingen met behulp van virtuele creditcards centraal staat. Hiermee verbetert de veiligheid, efficiëntie en dataverzameling, zegt het bedrijf. Payment: Virtual is Your New Reality biedt ‘praktische informatie die reisinkopers kunnen gebruiken om weloverwogen beslissingen te nemen’ over virtuele betaalopties, aldus BCD Travel in een verklaring.
‘Travelmanagers die de tevredenheid van hun reizigers willen verbeteren en de nadelen van traditionele betaalmethoden willen vermijden, zouden zich moeten verdiepen in de voordelen van virtuele betalingen,’ zegt Mike Eggleton, senior manager of analytics & research bij BCD Travel. ‘Met de toenemende acceptatie van technologie in zakenreizen, zien we dat steeds meer zakenreisprogramma’s virtuele betalingen invoeren. Onze nieuwe whitepaper maakt het onderwerp inzichtelijk en helpt travelmanagers om doordachte beslissingen te nemen.’
De paper beschrijft vijf stappen voor zakenreisprogramma’s om van virtuele betalingen een succes te maken: selecteren, accepteren, verbinden, testen en implementeren. De whitepaper legt ook uit welke interne en externe stakeholders bij het project betrokken zouden moeten zijn om virtuele betaling met succes te in zakenreisprogramma’s te integreren.
