
BCD Travel heeft een wereldwijde hoteldivisie gelanceerd om ‘in te spelen op de veranderende dynamiek in de zakenreisbranche,’ zegt het bedrijf. Onder de naam Stay by BCD Travel wil de zakenreisspecialist ‘meer dynamische, datagedreven oplossingen’ aanbieden.
De wereldwijde hoteldivisie moet de klanten van BCD Travel helpen ‘hun innovatievermogen te versnellen’ en biedt daardoor ‘vele voordelen,’ zegt het bedrijf in een verklaring.
BCD betrekt het personeel van de divisie uit BCD zelf en Advito, de consultancy-poot van de onderneming. Advito neemt de specialismen mee naar Stay by BCD Travel, waaronder: uitgavenbeheer, content-aggregatie, zoeken en boeken, virtuele betalingen, digitaal factuurbeheer, prijsgaranties, beschikbaarheid van hoteltarieven, analyses, bewustwordings- en adoptiecampagnes, merchandising en het gebruik van voortdurend bijgewerkte marktconforme tariefdoelstellingen.
Bridgeman
De leiding van de hoteldivisie komt in handen van April Bridgeman, de senior vice president hotel solutions van BCD Travel. Bridgeman blijft ook Advito leiden.
De combinatie van de twee divisies biedt ‘een aanzienlijke meerwaarde’ zegt BCD Travel, ‘door de strategische aanpak enerzijds en een uitgebreid overzicht van uitgaven in alle reiscategorieën, zoals hotels, vliegtickets, trein, huurauto’s en wegvervoer anderzijds.’
Mike Janssen, de global chief operating officer en chief commercial officer, overziet het hele proces. ‘De hotelsector is de grootste uitdaging voor klanten,’ zegt Janssen in de verklaring. ‘Hotels vertegenwoordigen de op een na grootste uitgavencategorie van alle reiskosten en bepalen in toenemende mate het slagen of falen van zakenreisprogramma’s, of het nu gaat om kostenbesparingen of reizigerstevredenheid.’
