Home / Reisagenten / BCD: groen dé kleur in 2020

BCD: groen dé kleur in 2020

BCD: groen dé kleur in 2020

BCD Travel voorspelt dat in 2020 groen, in overdrachtelijke zin, de belangrijkste kleur wordt voor zakenreizen. In het rapport How to Travel Beyond 2020 identificeert BCD de trends.

“We reizen meer dan ooit tevoren. Het aantal internationale vluchten steeg in 2018 tot 1,4 miljard en de wereldwijde economie blijft groeien,” zegt Mike Janssen, global chief operating officer en chief commercial officer bij BCD. “Wij helpen onze klanten hun doelstellingen te behalen. Tegelijkertijd bezorgen we hen de middelen en de informatie om de impact van vliegen op het klimaat te verminderen,” aldus Janssen (op de foto links).

BCD benadrukt hoe groot het belang is van zakenreizen voor het bedrijfsleven. “Elke euro die wordt besteed aan zakenreizen leidt tot 12,50 euro aan extra omzet. Het is vijftig procent waarschijnlijker dat een contract wordt getekend wanneer er een face-fo-face meeting aan is voorafgegaan.”

Oplossingen
Hoe kan het belang van een zakenreis worden gecombineerd met duurzaamheid. “Bedrijven zijn volop bezig oplossingen te ontwikkelen, die misschien zelfs volgend jaar al beschikbaar zijn,” zegt Miriam Moscovici, senior director voor research & innovation bij BCD.

“Wij mensen zijn er de afgelopen twintig jaar in geslaagd om extreme armoede wereldwijd te halveren. Tachtig procent van de wereldbevolking heeft inmiddels toegang tot elektriciteit,” zegt Moscovici. “Als we dat allemaal kunnen realiseren, stel je dan eens voor wat we kunnen doen voor een wereld waar we kunnen reizen zonder het milieu te beschadigen. De oplossing voor duurzame mobiliteitssystemen en snel, schoon transport ligt om de hoek.”

BCD somt enkele technologieën en oplossingen die ‘in volle ontwikkeling’ zijn op zoals hyperloop en elektrische vliegtuigen. Het zakenreisbedrijf zegt dat ondernemingen en reizigers in afwachting van nieuwe technologie ook zelf veel dingen kunnen doen.

Zo heeft BCD een Sustainability Self-Assessment Tool, ontworpen samen met GBTA. Met deze tool kunnen travelmanagers de duurzaamheid van hun reisprogramma op tien gebieden meten, en sterke en zwakke punten identificeren. Deze tool geeft ook aanbevelingen voor verbetering.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Tempo: nieuw merk bij Hilton

Tempo: nieuw merk bij Hilton

22/01/2020

Hilton heeft een nieuw merk in de markt gezet onder de naam Tempo. De Amerikaanse keten heeft er niet bij gezegd waar en wanneer het eerste Tempo-hotel open gaat. Hilton…

Accor opent nieuwe hotels

Accor opent nieuwe hotels

21/01/2020

Accor opent dit en volgend jaar haar 2.999ste en 3.000ste hotel in Europa. De twee nieuwe vestigingen zijn beide in thuisland Frankrijk, van het merk Mondrian. Het designmerk Mondrian is…