Home / Reisagenten / Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

BCD Travel heeft een digitale gids uitgebracht onder de titel Back to Travel, bedoeld als ‘strategische informatiebron voor travelmanagers om hun zakenreisprogramma te herzien.’ De gids bevat vier thema’s: zorgplicht, reizigerscommunicatie, uitgavenbeheer en reisbeleid.

De zakenreisspecialist constateer dat de corona-pandemie in ‘een nieuwe fase’ is aanbeland met landen die hun grenzen weer openen.

“Travelmanagers evalueren hun reisprogramma’s en bereiden zich voor op de nieuwe realiteit van reizen. Stakeholders en reizigers stellen vragen en zoeken geruststelling,” zegt Teri Miller, executive vice president bij BCD Travel.

Back to Travel is gebaseerd op enkele maanden onderzoek en biedt oplossingen voor de terugkeer van zakenreizen. Het geeft antwoorden om bedrijven veilig en efficiënt terug te leiden naar het bedrijfsleven. Aangezien de situatie constant verandert, zullen we de gids regelmatig updaten met nieuwe aanbevelingen,” aldus Miller (foto rechts).

Prioriteiten
BCD stipt vier ‘programmaonderdelen’ aan in de gids.
Zorgplicht.  Travelmanagers zien dit volgens het bedrijf ‘als de hoogste prioriteit’ van hun reisprogramma. “Alhoewel de wettelijke verplichting naar werknemers de belangrijkste factor is, moeten bedrijven vooruit denken.”

Reizigerscommunicatie. Informatie verandert per uur en dat kan voor reizigers ‘overweldigend’ zijn. “In tijden als deze is het belangrijk voor bedrijven om informatie over het reisbeleid en veiligheidsmaatregelen voor, tijdens en na de reis te delen, zodat reizigers goed voorbereid zijn en zich veilig voelen.”

Uitgavenbeheer. Travelmanagers hebben nu de gelegenheid om veranderingen door te voeren en hun reisprogramma’s te optimaliseren om kosten te beheren en een ‘positieve reiservaring’ te bieden. “Het is belangrijk om de samenwerking met leveranciers te herzien, data te benutten en programma’s voor vluchten, hotels en grondtransport aan te passen ter voorbereiding op het nieuwe reizen.”

Reisbeleid. Het is nu ook het juiste moment voor wijzigingen in het reisbeleid om het welzijn van reizigers te bevorderen. “Een duidelijk en toegankelijk reisbeleid helpt reizigers om de juiste beslissingen te nemen en met een goed gevoel weer op zakenreis te gaan.

“Elk hoofdstuk belicht trends en biedt praktische tips, checklists en oplossingen om travelmanagers te helpen hun reisprogramma’s te optimaliseren voor succes,” zegt BCD Travel in een toelichting.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Codeshare KLM en ITA 

Codeshare KLM en ITA 

05/12/2021

KLM en ITA Airways zijn een codeshare aangegaan, waardoor passagiers van beide carriers tickets kunnen boeken naar elkaars bestemmingen. KLM en ITA bieden daarnaast ‘gemakkelijke overstapmogelijkheden’ aan op de luchthavens…

FB-Miles langer geldig

FB-Miles langer geldig

04/12/2021

Flying Blue, de divisie voor frequent flyers van Air France-KLM, heeft de geldigheid van de gespaarde miles opnieuw verlengd. “Vanwege de coronacrisis hebben wij in 2020 beloofd dat wij u in…

NDC-deal Travelport en IAG 

NDC-deal Travelport en IAG 

02/12/2021

Travelport heeft een overeenkomst gesloten met de vier leden van de International Airlines Group (IAG) over NDC, de New Distribution Capability. Dit heeft het technologiebedrijf donderdag bekendgemaakt. IAG bestaat uit…

Trein wint terrein op vliegtuig

Trein wint terrein op vliegtuig

02/12/2021

Grote bedrijven nemen voor zakenreizen ‘steeds vaker’ de trein in plaats van het vliegtuig, zo blijkt uit een analyse van de Werkgroep Internationale Trein. Het onderzoek vond plaats vóór de…