Home / Reisagenten / Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

BCD Travel heeft een digitale gids uitgebracht onder de titel Back to Travel, bedoeld als ‘strategische informatiebron voor travelmanagers om hun zakenreisprogramma te herzien.’ De gids bevat vier thema’s: zorgplicht, reizigerscommunicatie, uitgavenbeheer en reisbeleid.

De zakenreisspecialist constateer dat de corona-pandemie in ‘een nieuwe fase’ is aanbeland met landen die hun grenzen weer openen.

“Travelmanagers evalueren hun reisprogramma’s en bereiden zich voor op de nieuwe realiteit van reizen. Stakeholders en reizigers stellen vragen en zoeken geruststelling,” zegt Teri Miller, executive vice president bij BCD Travel.

Back to Travel is gebaseerd op enkele maanden onderzoek en biedt oplossingen voor de terugkeer van zakenreizen. Het geeft antwoorden om bedrijven veilig en efficiënt terug te leiden naar het bedrijfsleven. Aangezien de situatie constant verandert, zullen we de gids regelmatig updaten met nieuwe aanbevelingen,” aldus Miller (foto rechts).

Prioriteiten
BCD stipt vier ‘programmaonderdelen’ aan in de gids.
Zorgplicht.  Travelmanagers zien dit volgens het bedrijf ‘als de hoogste prioriteit’ van hun reisprogramma. “Alhoewel de wettelijke verplichting naar werknemers de belangrijkste factor is, moeten bedrijven vooruit denken.”

Reizigerscommunicatie. Informatie verandert per uur en dat kan voor reizigers ‘overweldigend’ zijn. “In tijden als deze is het belangrijk voor bedrijven om informatie over het reisbeleid en veiligheidsmaatregelen voor, tijdens en na de reis te delen, zodat reizigers goed voorbereid zijn en zich veilig voelen.”

Uitgavenbeheer. Travelmanagers hebben nu de gelegenheid om veranderingen door te voeren en hun reisprogramma’s te optimaliseren om kosten te beheren en een ‘positieve reiservaring’ te bieden. “Het is belangrijk om de samenwerking met leveranciers te herzien, data te benutten en programma’s voor vluchten, hotels en grondtransport aan te passen ter voorbereiding op het nieuwe reizen.”

Reisbeleid. Het is nu ook het juiste moment voor wijzigingen in het reisbeleid om het welzijn van reizigers te bevorderen. “Een duidelijk en toegankelijk reisbeleid helpt reizigers om de juiste beslissingen te nemen en met een goed gevoel weer op zakenreis te gaan.

“Elk hoofdstuk belicht trends en biedt praktische tips, checklists en oplossingen om travelmanagers te helpen hun reisprogramma’s te optimaliseren voor succes,” zegt BCD Travel in een toelichting.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
IATA-top 2021 in Boston

IATA-top 2021 in Boston

25/11/2020

IATA houdt in juni 2021 haar jaarvergadering in Boston, Massachusetts, met JetBlue als ‘host.’ Of het om een live top zal gaan of een virtuele, zoals dit jaar, is afhankelijk…

Verlies luchtvaart $ 118 mld

Verlies luchtvaart $ 118 mld

24/11/2020

De internationale luchtvaart stevent af op een nooit eerder vertoond netto boekverlies van 118 miljard dollar over 2020. Dit heeft IATA dinsdag gezegd tijdens de virtuele jaarvergadering. In juni ging…

IATA: Walsh vervangt Juniac

IATA: Walsh vervangt Juniac

23/11/2020

Alexandre de Juniac stapt per 31 maart 2021 op als directeur-generaal van IATA. Willie Walsh is zijn opvolger. De brancheorganisatie van airlines heeft dit maandagavond bekendgemaakt. Een reden voor het…