Home / Reisagenten / Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

Back to (BCD) Travel

BCD Travel heeft een digitale gids uitgebracht onder de titel Back to Travel, bedoeld als ‘strategische informatiebron voor travelmanagers om hun zakenreisprogramma te herzien.’ De gids bevat vier thema’s: zorgplicht, reizigerscommunicatie, uitgavenbeheer en reisbeleid.

De zakenreisspecialist constateer dat de corona-pandemie in ‘een nieuwe fase’ is aanbeland met landen die hun grenzen weer openen.

“Travelmanagers evalueren hun reisprogramma’s en bereiden zich voor op de nieuwe realiteit van reizen. Stakeholders en reizigers stellen vragen en zoeken geruststelling,” zegt Teri Miller, executive vice president bij BCD Travel.

Back to Travel is gebaseerd op enkele maanden onderzoek en biedt oplossingen voor de terugkeer van zakenreizen. Het geeft antwoorden om bedrijven veilig en efficiënt terug te leiden naar het bedrijfsleven. Aangezien de situatie constant verandert, zullen we de gids regelmatig updaten met nieuwe aanbevelingen,” aldus Miller (foto rechts).

Prioriteiten
BCD stipt vier ‘programmaonderdelen’ aan in de gids.
Zorgplicht.  Travelmanagers zien dit volgens het bedrijf ‘als de hoogste prioriteit’ van hun reisprogramma. “Alhoewel de wettelijke verplichting naar werknemers de belangrijkste factor is, moeten bedrijven vooruit denken.”

Reizigerscommunicatie. Informatie verandert per uur en dat kan voor reizigers ‘overweldigend’ zijn. “In tijden als deze is het belangrijk voor bedrijven om informatie over het reisbeleid en veiligheidsmaatregelen voor, tijdens en na de reis te delen, zodat reizigers goed voorbereid zijn en zich veilig voelen.”

Uitgavenbeheer. Travelmanagers hebben nu de gelegenheid om veranderingen door te voeren en hun reisprogramma’s te optimaliseren om kosten te beheren en een ‘positieve reiservaring’ te bieden. “Het is belangrijk om de samenwerking met leveranciers te herzien, data te benutten en programma’s voor vluchten, hotels en grondtransport aan te passen ter voorbereiding op het nieuwe reizen.”

Reisbeleid. Het is nu ook het juiste moment voor wijzigingen in het reisbeleid om het welzijn van reizigers te bevorderen. “Een duidelijk en toegankelijk reisbeleid helpt reizigers om de juiste beslissingen te nemen en met een goed gevoel weer op zakenreis te gaan.

“Elk hoofdstuk belicht trends en biedt praktische tips, checklists en oplossingen om travelmanagers te helpen hun reisprogramma’s te optimaliseren voor succes,” zegt BCD Travel in een toelichting.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Zaat CFO Air France-KLM

Zaat CFO Air France-KLM

07/05/2021

Steven Zaat wordt per 1 juli de nieuwe financieel directeur van Air France-KLM, als opvolger van Frédéric Gagey. De Nederlander vervult nu nog diezelfde functie bij Air France. Zaat (51)…

Delta, BCD samen in biofuel

Delta, BCD samen in biofuel

06/05/2021

Delta Air Lines en BCD Travel hebben een deal gesloten over het gebruik van biobrandstof voor personeelsreizen. De twee bedrijven zeggen hiermee het belang van duurzaamheid in de luchtvaart te…

Elbers: geen verdere krimp

Elbers: geen verdere krimp

06/05/2021

Het personeelsbestand van KLM zal dit jaar niet verder inkrimpen. Dit heeft CEO Pieter Elbers donderdag gezegd tijdens een persconferentie, per video, naar aanleiding van de kwartaalcijfers van Air France-KLM….

ANVR: willekeur bij steun

ANVR: willekeur bij steun

06/05/2021

De ANVR zegt dat kleine reisagenten moeilijk toegang krijgen tot de regeling Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) en constateert “grote verschillen” tussen gemeenten in het toepassen van criteria. De organisatie…

Weer verlies Air France-KLM

Weer verlies Air France-KLM

06/05/2021

Air France-KLM heeft in het eerste kwartaal een nettoverlies geleden van 1,481 miljard euro. De omzet kelderde met 56,9 procent ten opzichte van Q1 in 2020. Het aantal passagiers daalde…