
American Express Global Business Travel heeft een bindend bod uitgebracht op Egencia, de zakenreisdivisie van Expedia Group, zo hebben de twee bedrijven dinsdag bekendgemaakt.
Onderdeel van de transactie is dat de Expedia Group aandeelhouder wordt in GBT en een commerciële langetermijnovereenkomst sluit. GBT wijst erop dat de voorgestelde overeenkomst nog wel onderhevig is aan overleg tussen Expedia Group en Egencia en hun werknemersvertegenwoordigers, evenals “de gebruikelijke voorwaarden,” inclusief wettelijke goedkeuringen.
“Met de overeenkomst wordt Egencia, een vooraanstaand digitaal reismanagementbedrijf, onderdeel van de GBT-familie. GBT zal blijven investeren in het merk Egencia, de medewerkers en technologie, als onderdeel van het wereldwijd toonaangevende zakenreisplatform,” aldus het bedrijf.
Paul Abbott, de CEO van GBT zegt in een verklaring: ““Egencia wordt versterkt door GBT’s complementaire technologie, voorzieningen en geavanceerde aanbod. Dit creëert nieuwe kansen voor zowel multinationals als mkb-klanten, leveranciers en de getalenteerde teams binnen beide organisaties.”
Keuze
Samen zeggen GBT en Egencia “een uitgebreid aanbod” te bieden aan technologie en klantgerichte oplossingen. “Door Egencia te combineren met GBT’s Supply MarketPlace, één van de meest uitgebreide bronnen van aanbod en ervaringen voor zakenreizigers, krijgen klanten meer keuzemogelijkheden en leveranciers betere toegang tot zakenreizigers.”
Ariane Gorin, president van Expedia Business Services zegt “zeer verheugd” te zijn over de aanstaande transactie. “De Expedia Group streeft naar vereenvoudiging en het innemen van een leidende positie. De combinatie van GBT’s toonaangevende oplossingen en Egencia’s geweldige technologie en team gaat bijdragen tot het beste zakenreisaanbod ter wereld voor klanten en leveranciers.”
Foto © Egencia
