Home / Regelgeving / Europees onderzoek naar machtspositie Booking.com

Europees onderzoek naar machtspositie Booking.com

Europees onderzoek naar machtspositie Booking.com

De Europese Commissie geeft leiding aan een onderzoek naar online hotelboekingen in Frankrijk, Zweden en Italië. Het draait hierbij om Booking.com. Die eist van hoteliers dat zij dezelfde of lagere prijzen krijgt als het hotel zelf beschikbaar maakt in alle offline en online boekingskanalen. De nationale mededingingsautoriteiten van de drie landen vrezen dat dit in strijd is met de EU-regels. Zij denken bovendien dat Booking.com oneerlijke concurrentie veroorzaakt richting andere online reisagenten (OTA’s) en het moeilijk maakt voor nieuwe boekingsplatformen om de markt te betreden.

Booking.com is bereid de eis bij te stellen. Dan zouden de hoteliers niet langer dezelfde prijzen hoeven te bieden als aan andere OTA’s, maar wel dezelfde of betere tarieven als in de eigen boekingskanalen van het hotel, online of offline.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….