Home / Overig / Recensies nog steeds belangrijke keuzefactor

Recensies nog steeds belangrijke keuzefactor

Recensies nog steeds belangrijke keuzefactor

De mening van andere mensen is buitengewoon belangrijk als het gaat om de keuzes van reizigers. Drieënvijftig procent van de bezoekers van TripAdvisor boekt pas een hotel nadat zij de recensies hebben gelezen.

Vijftig procent kijkt eerst wat anderen van een restaurant vinden voordat zij daar gaan eten en 44 procent doet dit alvorens een attractie te bezoeken.

Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van TripAdvisor door PhoCusWright onder 12.000 reizigers wereldwijd.

Zij gebruiken TripAdvisor niet alleen voor de beoordelingen: 51 procent benut de prijsvergelijkingsfunctie, omdat deze tijd bespaart bij het plannen van de reis en 52 procent meent hiermee de beste prijs voor een hotel te kunnen vinden.

Maar liefst 65 procent zal sneller een hotel kiezen dat een prijs heeft gewonnen bij TripAdvisor. Drieëntachtig procent van de websitegebruikers heeft meer vertrouwen in hun keuzes dankzij TripAdvisor. Het visuele aspect is ook belangrijk: 73 procent nemen foto’s van andere reizigers mee in hun besluitvorming.

Verder zijn acht op de tien reizigers het meest geïnteresseerd in recente recensies. Eveneens acht op de tien leest zes tot tien beoordelingen voordat een hotel wordt geboekt. Drieëntachtig procent gebruikt TripAdvisor, omdat ze zo het juiste hotel vinden. Tachtig procent vindt het een hulpmiddel voor het plannen van een betere reis, 68 procent ziet de site als informatiebron voor attracties en 64 procent vindt betere restaurants via de beoordelingen.

Bang voor extreme reacties hoeven hoteliers niet te zijn: 66 procent negeert deze. Wel boekt 70 procent minder snel een hotel, dat agressief reageert op negatieve recensies.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Schiphol: alles blijft in de tas

Schiphol: alles blijft in de tas

07/05/2021

Passagiers op Schiphol hoeven voortaan nergens meer vloeistoffen en elektronica uit hun handbagage te halen in het veiligheidsfilter. Alle controle vindt nu plaats via CT-scans. Op een deel van Schiphol…

Zaat CFO Air France-KLM

Zaat CFO Air France-KLM

07/05/2021

Steven Zaat wordt per 1 juli de nieuwe financieel directeur van Air France-KLM, als opvolger van Frédéric Gagey. De Nederlander vervult nu nog diezelfde functie bij Air France. Zaat (51)…

Delta, BCD samen in biofuel

Delta, BCD samen in biofuel

06/05/2021

Delta Air Lines en BCD Travel hebben een deal gesloten over het gebruik van biobrandstof voor personeelsreizen. De twee bedrijven zeggen hiermee het belang van duurzaamheid in de luchtvaart te…

Elbers: geen verdere krimp

Elbers: geen verdere krimp

06/05/2021

Het personeelsbestand van KLM zal dit jaar niet verder inkrimpen. Dit heeft CEO Pieter Elbers donderdag gezegd tijdens een persconferentie, per video, naar aanleiding van de kwartaalcijfers van Air France-KLM….

ANVR: willekeur bij steun

ANVR: willekeur bij steun

06/05/2021

De ANVR zegt dat kleine reisagenten moeilijk toegang krijgen tot de regeling Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) en constateert “grote verschillen” tussen gemeenten in het toepassen van criteria. De organisatie…