Home / Overig / Minder sterren in Nederland

Minder sterren in Nederland

Minder sterren in Nederland

Michelin heeft vandaag haar sterren voor 2017 uitgereikt in de wereld van restaurants. In Nederland is het algehele niveau iets gedaald, met één tweesterrenrestaurant minder en een gelijkblijvend aantal drie- en één-sterrenrestaurants.

De Librije van Jonnie Boer in Zwolle en De Leest van Jacob Jan Boerma in Vaassen behielden beide hun status met drie sterren. De Librije staat daarbij op eenzame hoogte: drie sterren sinds 2004 (De Leest vanaf 2014). Op topniveau komt Nederland niet verder; het laatste jaar met drie driesterrenrestaurants was 2006 (De Librije, Parkheuvel en Oud Sluis).

In het segment twee sterren verdwenen twee restaurants en kwam er een bij. In de afdeling met een ster ten slotte was er evenwicht: vijf restaurants raakten hun status kwijt, waarvoor vijf nieuwe in de plaats kwamen.

De Michelin gids selecteert jaarlijks de beste restaurants en hotels in de 28 landen waar het aanwezig is. Het Franse bedrijf noemt zichzelf ‘een vitrine van de mondiale gastronomie’ en wil ‘zowel de culinaire dynamiek van een land, nieuwe tendensen als de talenten van morgen in de schijnwerpers zetten.’ Michelin gaat prat op een ‘rigoureuze selectiemethode en historische kennis van de hotel- en restaurantsector’ en komt zo tot de keuze van wat de beste restaurants ter wereld zijn.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Apple Pay bij KLM

Apple Pay bij KLM

17/06/2019

Klanten van KLM kunnen voortaan tickets en aanvullende diensten betalen met Apple Pay. Ze moeten wel een rekening hebben bij ING, de enige bank die de functie tot nu toe…

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

14/06/2019

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Schiphol heeft de…

BCD lanceert hoteldivisie  

BCD lanceert hoteldivisie  

14/06/2019

BCD Travel heeft een wereldwijde hoteldivisie gelanceerd om ‘in te spelen op de veranderende dynamiek in de zakenreisbranche,’ zegt het bedrijf. Onder de naam Stay by BCD Travel wil de…

Kit zonder plastic bij Delta

Kit zonder plastic bij Delta

13/06/2019

Delta Air Lines introduceert deze maand amenity kits zonder extra plastic wikkels. Op jaarbasis scheelt dit veertien ton aan plastic afval, zegt de Amerikaanse carrier. De partner van Air France…