
Oude functie: E-commerce Bedrijf: KLM
Nieuwe functie: directeur Verkoop Zakelijke Markt Nieuw Bedrijf: KLM URL: www.klm.com
Toon Balm (43) is per 1 september jongstleden aangetreden als directeur Verkoop Zakelijke Markt binnen KLM Nederland.
Na functies binnen Revenue Management en verschillende commerciële posities in het buitenland (Nigeria, Iran en Italië) keerde hij in 2011 terug naar Nederland, waar hij de afgelopen 3,5 jaar binnen de e-commerce organisatie verantwoordelijk was voor de wereldwijde internetverkoop voor KLM en Air France.
Balm: “Samen met de TMC’s (Travel Management Companies) willen wij voor iedere individuele zakelijke klant het optimale product aanbieden. We spreken dan over het fysieke product; aan boord en op de luchthavens, maar zeker ook over de service van onze verkooporganisatie en de contractvormen met onze klanten. De Customer Journey verschilt van klant tot klant en wij zijn in staat om iedereen een ‘perfect fit’ aan te bieden: van global account tot aan ondernemers binnen het midden- en kleinbedrijf. Mijn focus zal vooral gericht zijn op BlueBiz en digitaal. BlueBiz, ons spaarprogramma voor het MKB, laat een zeer gezonde groei zien en in samenwerking met onze E-commerce collega’s bouwen we aan een optimale digitale propositie voor dit segment.”