
Oude functie: general manager Air France-KLM Noord-Europa Bedrijf: KLM
Nieuwe functie: Customer Experience manager Nieuw Bedrijf: KLM URL: www.klm.com
Ryanne van der Eijk wordt per 1 maart verantwoordelijk voor de Customer Experience van KLM. Dit is een nieuwe functie die door president-directeur Pieter Elbers in het leven is geroepen, met als doel meer aandacht te schenken aan de wensen van de klant.
Op dit moment is Van der Eijk general manager Air France-KLM Noord-Europa. In haar nieuwe rol wordt ze eindverantwoordelijk voor de gehele ervaring van reizigers met KLM en rapporteert zij direct aan Elbers. Hiermee is het KLM leiderschapsteam van Elbers compleet. De samenstelling van het team sluit aan bij de transformatiedoelstellingen van KLM. Elbers wil dat KLM de meest klantgerichte, efficiënte en innovatieve Europese netwerkcarrier wordt.
Eerder werd de benoeming van Jappe Blaauw bekendgemaakt die EVP Transformation Office wordt. In het Transformation Office komen alle lijnen samen van de ideeën om KLM efficiënter te maken. Elbers wil de vernieuwing binnen het bedrijf op deze manier stimuleren. De ideeën komen uit het bedrijf zelf, en worden bottom-up ingediend. Aan Blaauw de taak om te borgen dat de goede ideeën voor een strakkere bedrijfsvoering ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd.