Home / Meetings & Events / ‘Veilig vergaderen’ bij NH

‘Veilig vergaderen’ bij NH

‘Veilig vergaderen’ bij NH

De NH Hotel Group heeft een nieuwe ‘customer journey’ voor post-corona vergaderingen en evenementen doorgevoerd. Het is een uitwerking van Feel Safe at NH, dat in mei werd geïntroduceerd voor hotelgasten.

Het traject, gericht op de MICE-markt, ‘stelt planners, klanten, reizigers en medewerkers in staat weer veilig vergaderingen en evenementen te organiseren,’ zegt NH. De customer journey voor vergaderingen en evenementen in de hotels behelst onder meer met een vooraf geplande aankomst voor groepen en ‘geavanceerde reinigings- en desinfectie-protocollen.’

Maarten Markus, de managing director Northern Europe van NH, zegt in een verklaring: “Reisbeperkingen worden momenteel in heel Europa opgeheven en we mogen weer met meerdere mensen in een ruimte zijn. De MICE-markt is een belangrijk segment voor Noord-Europa met hotels in Duitsland, Oostenrijk en Nederland.”

“Onze aanpak is er een van 360 graden, waarbij we vergaderzalen en openbare ruimtes na elke vergadering en pauze desinfecteren, flexibele opties voor F&B hebben en digitale tools gebruiken zoals mobiele gastdiensten en hybride vergaderingen om de veilige en uitstekende service te bieden die gasten en klanten gewend zijn van NH Hotel Group. Ik ben ervan overtuigd dat we met Feel Safe at NH in staat zijn om zakelijke klanten terug te krijgen in onze hotels,” aldus Markus.

Certificaten
Tijdens het eten en drinken lopen deelnemers aan MICE gewoonlijk de grootste kans elkaar (onbewust en onbedoeld) te besmetten met virussen, zoals corona. De NH Group zegt door de eigen aanpak de besmettingsrisico’s tijdens F&B ‘tot een minimum’ te kunnen beperken. De processen voor het bestellen, bereiden, leveren en consumeren van en de betaalmethodes voor eten en drinken in al de hotels zijn aangepast.

Zo vraagt NH ​​gezondheidscertificaten van leveranciers en vindt het leveringsproces ‘onder strikte controleprotocollen’ plaats. Bij evenementen is er ‘speciale aandacht’ voor de tafelopstelling om aan de sociale afstandsnormen te voldoen, zegt NH. “De traditionele buffetservice wordt vervangen door nieuwe lunchmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een lunchbox of een buffet met individueel verpakte porties.”

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Grote daling CO2 in Europa

Grote daling CO2 in Europa

28/01/2021

De CO2-uitstoot door het luchtverkeer was vorig jaar in Europese landen 57 procent lager dan in 2019. Dit blijkt uit cijfers van Eurocontrol. Nederland zat met min 41,2 procent onder…

Dialoog Rutte met de ANVR

Dialoog Rutte met de ANVR

27/01/2021

De ANVR gaat donderdag in gesprek met demissionair premier Mark Rutte over het steunpakket voor de reissector. Ook TUI zal bij de ontmoeting aanwezig zijn. ANVR-voorzitter Frank Oostdam en TUI-directeur…

MAA: minder hinder vereist

MAA: minder hinder vereist

27/01/2021

Maastricht Aachen Airport (MAA) kan tot 2030 groeien, mits de geluidshinder afneemt. Dit adviseert Pieter van Geel in een rapport, waarin ‘de effecten van corona’ op de marktvraag niet zijn…

SAF blijft speerpunt KLM

SAF blijft speerpunt KLM

26/01/2021

KLM blijft inzetten op het gebruik van niet-fossiele brandstoffen en heeft het bestaande programma omgedoopt tot Corporate SAF (sustainable aviation fuel). “Juist in deze crisistijd,” zegt Harm Kreulen, directeur KLM…

Weer uitstel Lelystad Airport

Weer uitstel Lelystad Airport

25/01/2021

De opening van Lelystad Airport vindt waarschijnlijk later plaats dan in november dit jaar, zoals eerder gepland. De Tweede Kamer heeft het dossier maandag “controversieel” verklaard, nu de regering demissionair…