Home / Meetings & Events / ‘Veilig vergaderen’ bij NH

‘Veilig vergaderen’ bij NH

‘Veilig vergaderen’ bij NH

De NH Hotel Group heeft een nieuwe ‘customer journey’ voor post-corona vergaderingen en evenementen doorgevoerd. Het is een uitwerking van Feel Safe at NH, dat in mei werd geïntroduceerd voor hotelgasten.

Het traject, gericht op de MICE-markt, ‘stelt planners, klanten, reizigers en medewerkers in staat weer veilig vergaderingen en evenementen te organiseren,’ zegt NH. De customer journey voor vergaderingen en evenementen in de hotels behelst onder meer met een vooraf geplande aankomst voor groepen en ‘geavanceerde reinigings- en desinfectie-protocollen.’

Maarten Markus, de managing director Northern Europe van NH, zegt in een verklaring: “Reisbeperkingen worden momenteel in heel Europa opgeheven en we mogen weer met meerdere mensen in een ruimte zijn. De MICE-markt is een belangrijk segment voor Noord-Europa met hotels in Duitsland, Oostenrijk en Nederland.”

“Onze aanpak is er een van 360 graden, waarbij we vergaderzalen en openbare ruimtes na elke vergadering en pauze desinfecteren, flexibele opties voor F&B hebben en digitale tools gebruiken zoals mobiele gastdiensten en hybride vergaderingen om de veilige en uitstekende service te bieden die gasten en klanten gewend zijn van NH Hotel Group. Ik ben ervan overtuigd dat we met Feel Safe at NH in staat zijn om zakelijke klanten terug te krijgen in onze hotels,” aldus Markus.

Certificaten
Tijdens het eten en drinken lopen deelnemers aan MICE gewoonlijk de grootste kans elkaar (onbewust en onbedoeld) te besmetten met virussen, zoals corona. De NH Group zegt door de eigen aanpak de besmettingsrisico’s tijdens F&B ‘tot een minimum’ te kunnen beperken. De processen voor het bestellen, bereiden, leveren en consumeren van en de betaalmethodes voor eten en drinken in al de hotels zijn aangepast.

Zo vraagt NH ​​gezondheidscertificaten van leveranciers en vindt het leveringsproces ‘onder strikte controleprotocollen’ plaats. Bij evenementen is er ‘speciale aandacht’ voor de tafelopstelling om aan de sociale afstandsnormen te voldoen, zegt NH. “De traditionele buffetservice wordt vervangen door nieuwe lunchmogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een lunchbox of een buffet met individueel verpakte porties.”

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Codeshare KLM en ITA 

Codeshare KLM en ITA 

05/12/2021

KLM en ITA Airways zijn een codeshare aangegaan, waardoor passagiers van beide carriers tickets kunnen boeken naar elkaars bestemmingen. KLM en ITA bieden daarnaast ‘gemakkelijke overstapmogelijkheden’ aan op de luchthavens…

FB-Miles langer geldig

FB-Miles langer geldig

04/12/2021

Flying Blue, de divisie voor frequent flyers van Air France-KLM, heeft de geldigheid van de gespaarde miles opnieuw verlengd. “Vanwege de coronacrisis hebben wij in 2020 beloofd dat wij u in…

NDC-deal Travelport en IAG 

NDC-deal Travelport en IAG 

02/12/2021

Travelport heeft een overeenkomst gesloten met de vier leden van de International Airlines Group (IAG) over NDC, de New Distribution Capability. Dit heeft het technologiebedrijf donderdag bekendgemaakt. IAG bestaat uit…

Trein wint terrein op vliegtuig

Trein wint terrein op vliegtuig

02/12/2021

Grote bedrijven nemen voor zakenreizen ‘steeds vaker’ de trein in plaats van het vliegtuig, zo blijkt uit een analyse van de Werkgroep Internationale Trein. Het onderzoek vond plaats vóór de…