
KRAS Groups & Incentives wordt geherpositioneerd onder het merk TUI Groups & Incentives. Er komt een poot die zich richt op consumentengroepsreizen en een zakelijke branche: TUI Incentives & Events. Voor de zakelijke groepsreizen worden de ambities verhoogd. Roelof Hoogstrate gaat leiding geven aan beide bedrijfstakken.
De wijzigingen passen volgens TUI binnen de strategie om met één sterk merk te werken. “We willen met al onze activiteiten de vruchten plukken van de kracht en expertise van TUI. We bieden interessante USP’s als het gaat om onze eigen vluchten met TUIfly, hotels en netwerk,” stelt Roelof Hoogstrate.
De zakelijke markt van incentives en events had KRAS/TUI tot op heden een beperkte focus, zegt Hoogstrate: “We deden het wel maar niet gericht. We kunnen het uiteraard prima, we doen onder meer alle buitenlandse reizen – team , sponsoren, pers – voor Ajax en verzorgen vele zakelijke reizen naar bijvoorbeeld de Heineken Regatta op St. Maarten. Maar we kunnen en willen veel meer, ons marktaandeel is nog klein. Dus daar gaan we nu gericht acquireren. Naast acquisitie en vaste contactpersonen voor de retail zullen we ook het web en social media gaan aanwenden om onze doelstellingen te realiseren.”
Zowel op het hoofdkantoor van KRAS te Ammerzoden als het hoofdkantoor van TUI in Rijswijk zijn medewerkers van TUI Groups & Incentives actief.