Home / Meetings & Events / CWT: meeting- en eventbranche groeit in 2017

CWT: meeting- en eventbranche groeit in 2017

CWT: meeting- en eventbranche groeit in 2017

Carlson Wagonlit Travel verwacht volgend jaar groei voor de meeting- en eventbranche. In sommige regio’s verwacht CWT een daling in de uitgaven voor meetings en events, maar over het geheel zal de sector groeien. Jaarlijks deelt de meeting en events afdeling van CWT (CWT M&E) haar prognose over trends en kosten.

Doordat bedrijven beknibbelen op hun uitgaven verwacht het bedrijf dat inkopers vooral op zoek gaan naar  hotels in het middensegment voor hun meetings en evenementen in Europa. In Noord-Amerika ontstaat een kopersmarkt, waarbij het hotelaanbod naar verwachting (voor het eerst sinds 2009) de vraag gaat overtreffen. Het advies van CWT is om flexibel om te gaan met zowel bestemmingen als vergaderdata om optimaal te profiteren van deze veranderingen in de markt.

Voor Asia Pacific verwacht het bedrijf dat het aantal meetings toe zal nemen met 25%, en daarmee ook de dagkosten per deelnemer en de groepsgroottes. In Brazilië is de prognose dat de hoteltarieven gaan dalen door het surplus aan hotelkamers dat is ontstaan na het WK Voetbal en de Olympische Spelen.

Ook signaleert CWT een aantal wereldwijde trends. Het bedrijf verwacht dat de prijzen voor food & beverage gaan stijgen. Dit wordt veroorzaakt door verhoogde productieprijzen, veranderingen in import- en exportregulatie en een groei van het aantal speciale dieetverzoeken van deelnemers.

Een trend die zich doorzet is de aandacht voor Safety & Security. De focus blijft op het veiligheidsaspect van meetings. En het gaat daarbij volgens CWT om meer dan alleen het traceren van de reizigers voor het faciliteren van de noodplannen. Ook het inzetten van interactieve technologie zet door. Steeds vaker willen deelnemers vanaf grote afstanden virtueel kunnen participeren aan meetings.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Nieuwe look Aer Lingus

Nieuwe look Aer Lingus

20/01/2019

Aer Lingus heeft een nieuw logo en livery gepresenteerd in Dublin. Het veranderde uiterlijk valt samen met het aantreden van de nieuwe CEO, Sean Doyle, deze maand. Het is de…