
Teambuilding, overleg op locatie en het internationaal verhuizen van personeel: op basis van deze drie focuspunten brengt Airbnb for Work haar huidige aanbod van woningen en appartementen opnieuw onder de aandacht van werkgevers. Airbnb zegt hiermee bedrijven te willen helpen bij het ‘aantrekken, behouden en motiveren van getalenteerd personeel.’
Het Amerikaanse bedrijf breidt hiermee haar dienstverlening uit buiten de reissector en gaat de concurrentie aan met onder andere vergaderlocaties en evenementenbureaus.
Via Airbnb Experiences kunnen werkgevers bedrijfsuitjes plannen en boeken. Deze ‘experiences’ zijn beschikbaar in meer dan 800 regio’s in de wereld in diverse categorieën, waaronder wellness, team-building en sociale impact.
Inspiratie
Airbnb brengt woningen en appartementen onder de aandacht als ‘inspirerende locatie’ voor offsite trainingen en vergaderingen. De verhuurders van deze locaties hebben aangegeven dat er goede ruimten zijn voor evenementen en diensten om dit te ondersteunen, zoals wifi en selfservice check-in.
Het bedrijf positioneert woningen en appartementen als mogelijkheid om internationaal verhuizend personeel tijdelijk te huisvesten zodat het eerst de nieuwe woonplaats kan verkennen. Airbnb refereert aan een onderzoek van Right Management waaruit blijkt dat meer dan veertig procent van de internationale verhuizingen faalt omdat de werknemer niet kan aarden.
Twee weken geleden meldde Airbnb dat het 275.000 bedrijven helpt bij het managen van hun zakelijke reizen. Deze week is dat aantal gegroeid naar 300.000. In totaal maken werknemers van 700.000 bedrijven gebruik van Airbnb for Work.