Home / Luchtvaart / Wegwijs met emoji’s bij KLM

Wegwijs met emoji’s bij KLM

Wegwijs met emoji’s bij KLM

KLM breidt de service op Facebook Messenger uit met een nieuwe emoji-functie voor passagiers om de weg te vinden in onbekende steden en landen. “Op zoek naar de dichtstbijzijnde pinautomaat of een treinstation?”, zegt de airline  in een verklaring over de nieuwe service. “Stuur de bijbehorende emoji naar KLM, deel uw locatie en KLM stuurt u direct het dichtstbijzijnde adres.”

“Zin in Italiaans eten? Stuur de pizzapunt emoji en uw locatie en voor u het weet, schuift u aan tafel bij de plaatselijke pizzeria.” Tjalling Smit, Senior Vice President E-Commerce Air France-KLM – hij verruilt de airline per 1 april voor een baan bij NS – zegt in een verklaring dat KLM en Messenger een ‘perfecte combinatie’ zijn.

“Sinds maart vorig jaar bieden we onze klanten de optie om alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen. KLM vervoert mensen over de hele wereld en wij weten als geen ander hoe moeilijk het kan zijn om snel de weg te vinden op onbekende plekken. Deze nieuwe emoji-service is daarom een logische volgende stap,” aldus Smit

Koploper
KLM is wereldwijd koploper onder de airlines in het gebruik van sociale media, waarmee het in 2009 begon. KLM heeft nu meer dan 24 miljoen ‘fans en volgers’ op social media kanalen en ontvangt wekelijks meer dan 100.000 berichten. In 15.000 gevallen gaat het daarbij om vragen. Deze worden persoonlijk beantwoord door een van de 250 social media service medewerkers, zegt KLM. “Samen vormen ze het grootste social media team ter wereld.”

KLM biedt dag en nacht ondersteuning op Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, Instagram, WeChat en KakaoTalk in negen talen: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Frans, Chinees, Japans en Koreaans.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
AmEx GBT naar de beurs

AmEx GBT naar de beurs

08/12/2021

American Express Global Business Travel (GBT) gaat samen met een speciaal vehikel naar de beurs, als aparte entiteit. De geschatte waarde van deze Initial Public Offering ligt rond de 5,3…

Wat doen we met Schiphol?

Wat doen we met Schiphol?

08/12/2021

Het demissionaire kabinet zit in zijn maag met Schiphol. Adviseurs hebben erop gewezen dat de luchthaven niet voldoet aan de milieunormen en fors zou moeten krimpen. De NOS meldt dat…

EASA: bliksemgevaar A350

EASA: bliksemgevaar A350

07/12/2021

EASA waarschuwt dat bliksemafleiders op de A350 mogelijk niet goed werken, waardoor het composiet-toestel bij een inslag gevaar kan lopen. Het is niet het enige probleem van het type: ook…

Codeshare KLM en ITA 

Codeshare KLM en ITA 

05/12/2021

KLM en ITA Airways zijn een codeshare aangegaan, waardoor passagiers van beide carriers tickets kunnen boeken naar elkaars bestemmingen. KLM en ITA bieden daarnaast ‘gemakkelijke overstapmogelijkheden’ aan op de luchthavens…

FB-Miles langer geldig

FB-Miles langer geldig

04/12/2021

Flying Blue, de divisie voor frequent flyers van Air France-KLM, heeft de geldigheid van de gespaarde miles opnieuw verlengd. “Vanwege de coronacrisis hebben wij in 2020 beloofd dat wij u in…