Home / Luchtvaart / Virgin Atlantic verbetert incheckprocedure met gadgets

Virgin Atlantic verbetert incheckprocedure met gadgets

Virgin Atlantic verbetert incheckprocedure met gadgets

Virgin Atlantic is een proef gestart met het gebruik van Google Glass- en Sony Smartwatch-technologie. Het personeel van de Upper Class Wing-lounge op Londen Heathrow is voorzien van deze gadgets en kan hierdoor een persoonlijker klantenservice bieden.

Volgens Virgin Atlantic blijkt uit onderzoek onder tienduizend passagiers dat de ervaring van het vliegen enorm is achteruit gegaan. Virgin Atlantic zegt dat innovaties en “radicaal anders denken” nodig zijn om te voldoen aan de torenhoge verwachtingen van consumenten.

Zodra de Upper Class-passagier uit de limousine stapt bij T3 op Heathrow en wordt begroet door het personeel van Virgin Atlantic dat is voorzien van de draagbare gadgets, gaat het incheckproces van start. Tegelijkertijd kunnen de medewerkers de reiziger actuele informatie geven over zijn vlucht, het weer en lokale evenementen op de plaats van bestemming, alsmede buitenlandse talen vertalen. In de toekomst zal de technologie de medewerkers bijvoorbeeld ook vertellen wat de maaltijd- en drankjesvoorkeuren zijn van de passagier – alles wat een betere, persoonlijkere service oplevert.

Virgin Atlantic houdt de proef gedurende zes weken in samenwerking met SITA, dat is gespecialiseerd in luchtvaart-IT.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….