Home / Luchtvaart / Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Etihad Airways heeft dinsdag bekendgemaakt de service aan boord van nachtelijke langeafstandsvluchten een upgrade te geven, ook in economy class. Voor de laagste klasse is een “revolutionair” kussen ontworpen dat kan worden omgevormd tot neksteun.

Economy Class wordt “opgefrist” met nieuwe interieurs, waaronder nieuwe hoofdsteunen, kussenslopen en fleece dekens, zegt Etihad. “Menukaart, servies en dienbladen worden aangepast aan de focus op modern design en functionaliteit.”

De Arabische carrier uit Abu Dhabi verbetert ook de amenity kit, het toilettasje, in economy. Zo komt op het oogmasker aan de ene kant ‘niet storen’ te staan en aan de andere kant ‘maak me wakker voor maaltijden’. Ter vergelijking: veel maatschappijen, waaronder KLM hebben de amenity kit in economy allang afgeschaft en de service tot een minimum beperkt.

Aan elke stoel bij Etihad wordt een stoffen zak geplaatst waarin onder meer schoenen passen en aan het eind van de vlucht afval kan worden achtergelaten. Etihad rekent erop dat dit systeem voor de airline zelf ook een voordeel heeft omdat het schoonmaken sneller kan gaan.

Etihad Airways voert overigens in alle klassen vanaf heden een upgrade door naar meer luxe. Zo krijgen passagiers in First Class onder meer een gepersonaliseerde welkomstbrief. Eerder maakte Etihad al bekend ‘The Residence’ te zullen introduceren: een driekamerappartement aan boord van de Airbus A380.

In Business Class komt een  nieuwe ‘bedopmaakservice’, inclusief matras, katoenen nachtkledij, slippers, dekbed en een groot kussen, zegt Etihad.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Knorretje helpt Schiphol

Knorretje helpt Schiphol

25/09/2021

Schiphol zet ‘diervriendelijk’ geteelde varkens in, die op afgeschermd land tussen twee banen oogstresten opeten, waardoor vogels mogelijk zullen wegblijven. Het gaat om een proef. De luchthaven werkt in het…

TMC Lola opgedoekt

TMC Lola opgedoekt

23/09/2021

Lola, een Amerikaanse TMC die in 2015 werd opgericht, heeft de stekker uit de eigen operatie getrokken. De corporate klanten zijn inmiddels ondergebracht bij partner Amex GBT. Officieel spreekt Lola…