Home / Luchtvaart / Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Etihad Airways heeft dinsdag bekendgemaakt de service aan boord van nachtelijke langeafstandsvluchten een upgrade te geven, ook in economy class. Voor de laagste klasse is een “revolutionair” kussen ontworpen dat kan worden omgevormd tot neksteun.

Economy Class wordt “opgefrist” met nieuwe interieurs, waaronder nieuwe hoofdsteunen, kussenslopen en fleece dekens, zegt Etihad. “Menukaart, servies en dienbladen worden aangepast aan de focus op modern design en functionaliteit.”

De Arabische carrier uit Abu Dhabi verbetert ook de amenity kit, het toilettasje, in economy. Zo komt op het oogmasker aan de ene kant ‘niet storen’ te staan en aan de andere kant ‘maak me wakker voor maaltijden’. Ter vergelijking: veel maatschappijen, waaronder KLM hebben de amenity kit in economy allang afgeschaft en de service tot een minimum beperkt.

Aan elke stoel bij Etihad wordt een stoffen zak geplaatst waarin onder meer schoenen passen en aan het eind van de vlucht afval kan worden achtergelaten. Etihad rekent erop dat dit systeem voor de airline zelf ook een voordeel heeft omdat het schoonmaken sneller kan gaan.

Etihad Airways voert overigens in alle klassen vanaf heden een upgrade door naar meer luxe. Zo krijgen passagiers in First Class onder meer een gepersonaliseerde welkomstbrief. Eerder maakte Etihad al bekend ‘The Residence’ te zullen introduceren: een driekamerappartement aan boord van de Airbus A380.

In Business Class komt een  nieuwe ‘bedopmaakservice’, inclusief matras, katoenen nachtkledij, slippers, dekbed en een groot kussen, zegt Etihad.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….