
Transavia gaat voor een ‘make-over’, zo zegt directeur Nederland, Mattijs ten Brink, tegen Zakenreis. De luchtvaartmaatschappij gaat “zeer waarschijnlijk” de officiële naam Transavia.com weer veranderen in het aloude Transavia en minder fel groen gebruiken als bedrijfskleur.
“De toevoeging .com is een beetje belegen. Tien jaar geleden zag dat er vast heel modern uit, maar nu niet meer”, zegt Ten Brink. De volledige naam wordt ook door bijna niemand uitgesproken.
De aanpassing van de naam vormt een onderdeel van een groter pakket van rebranding, dat komend voorjaar moet beginnen. Air France-KLM wil van Transavia een speerpunt binnen het bedrijf maken en investeert zwaar in de dochtermaatschappij die een concurrent zou moeten worden van de echte prijsvechters. Daar hoort ook een nieuw kek uiterlijk bij.
Eerder was al bekend gemaakt dat de cabin crew van Transavia nieuwe uniformen krijgt. Ten Brink: “We zijn nog niet helemaal uit de kleuren voor het uniform, maar er komt veel minder groen in en meer blauw. Sommige stewardessen van onze Franse poot hebben zo’n hekel aan dat felle groen, dat ze op weg naar hun werk in de Parijse metro andere kleren dragen.”
Ook de kleur van de vliegtuigen gaat veranderen. Gaan de vier gekleurde strepen (de ‘sigarenbandjes’) om de romp verdwijnen? Ten Brink: “Dat kan ik nog niet zeggen, maar we spuiten wel alle vliegtuigen over en er komt een nieuwe livery. We kijken naar een mogelijkheid om ook aan de onderkant van het toestel een markeerpunt te hebben, zoals die ronde baan, zodat mensen ons vanaf de grond blijven herkennen.”

