Home / Luchtvaart / Ticket blunders bij Cathay

Ticket blunders bij Cathay

Ticket blunders bij Cathay

Cathay Pacific heeft voor de tweede keer in korte tijd tickets in First Class per ongeluk verkocht voor een economy tarief. Afgelopen weekeinde bood Cathay stoelen aan tussen Lissabon en Hongkong via Londen in First Class tegen een tarief van 1.300 euro, terwijl de echte prijs 14.000 euro of meer zou moeten zijn.

Weliswaar staan er slechts zes stoelen in First van Cathay – en alleen in de Boeing 777-300ER van de airline – maar als ze allemaal tegen dat lage tarief zijn verkocht, kunnen de gederfde inkomsten voor de airline zijn opgelopen tot 75.000 euro per vlucht. Cathay heeft de blunder erkend, zonder aan te geven hoeveel tickets er tegen de verkeerde prijs zijn verkocht. De carrier uit Hongkong greep meteen in toen de fout werd ontdekt, maar zegt dat passagiers met een dergelijk ticket het recht hebben om te reizen in de geboekte First Class.

Rond afgelopen Oud en Nieuw maakte Cathay een soortgelijke fout. Toen ging het om First Class tickets tussen Vietnam en New York, met een overstap in Hongkong die voor 580 euro werden verkocht, een derde van de normale prijs.

Cathay stelt een onderzoek in naar waar het intern is misgegaan. De airline maakt al twee jaar achter elkaar en kan de akkefietjes niet goed gebruiken.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NS zet in op de flexreiziger

NS zet in op de flexreiziger

28/02/2020

NS wil de komende jaren inzetten op de ‘flexreiziger,’ die de vorm vervoer laat afhangen van het moment en de bestemming. Het spoorbedrijf heeft dit bekendgemaakt, samen met de jaarcijfers…

KLM-BCG ondersteunt Virgin

KLM-BCG ondersteunt Virgin

27/02/2020

Het partnerschap van KLM en de Boston Consulting Group voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen, heeft Virgin Atlantic als nieuwe klant binnengehaald. KLM-BCG zal Virgin ondersteunen bij het ‘optimaliseren en…

KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…