Home / Luchtvaart / Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

KLM gaat zeer binnenkort starten met de ontwikkeling van de Flying Blue-app. Die maakt het voor Flying Blue-leden mogelijk om op een gemakkelijke manier hun gespaarde mijlen als betaalmiddel te gebruiken bij de aanschaf van talloze producten.

Deze ontwikkeling dient twee belangrijke doelen: ten eerste een enorme vergroting van de mogelijkheden om Flying Blue-mijlen te gebruiken, ook wanneer het saldo ontoereikend is voor het ‘kopen’ van een vliegticket. Dat geldt met name voor de onderkant’ van het programma, de spaar­niveaus Explorer en Silver. Slechts een klein deel van deze FB-leden gebruikt hun gespaarde mijlen daadwerkelijk. Als je de mijlen niet kunt aanwenden voor producten of diensten, verliest het loyaliteitsprogramma aan effectiviteit.

Partners buiten de luchtvaart
KLM werkt al samen met AccorHotels, waarbij reizigers tegelijkertijd mijlen van Flying Blue en punten van ALL (Accor Live Limitless) kunnen sparen als zij vliegen met KLM en partners, of overnachten in een hotel van de Accor Groep. De komende periode zullen er veel meer samenwerkingsverbanden worden gesloten met bedrijven buiten de lucht­vaartindustrie. De doelstelling is dat Flying Blue onderdeel wordt van het dagelijkse leven van KLM-passagiers, waarbij de FB-mijlen als het ware een currency worden die je ook kunt gebruiken als betaalmiddel bij bijvoorbeeld winkelketens.

Ten tweede helpt de Flying Blue-app bij de verduurzaming van het programma: veel vliegen leidt niet noodzakelijkerwijs tot nog meer vliegen, maar mijlen kunnen ook worden gebruikt voor de aanschaf van milieuvriendelijke producten, zoals hardloopschoenen.

De informatie in dit artikel is gebaseerd op verschillende bronnen bij KLM en Air France-KLM.

Foto: Unsplash

Dit is een samenvatting van het artikel ‘KLM als personal shopper: One for You’, dat is verschenen in Zakenreis #521. Het hele artikel lezen? Neem een abonnement op Zakenreis Magazine. Ontvang hét vakblad voor de Nederlandse zakenreisindustrie voor maar 32 euro per jaar.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Nieuwe route Vueling

Nieuwe route Vueling

24/10/2021

De Spaanse carrier Vueling, onderdeel van de International Airlines Group (IAG), vliegt vanaf 3 december tussen Amsterdam en Praag. De Tsjechische hoofdstad wordt vier keer week aangevlogen op zondag, dinsdag,…

Te veel fijnstof op Schiphol

Te veel fijnstof op Schiphol

21/10/2021

Op en rondom Schiphol is te veel fijnstof, door de uitstoot van vliegtuigen, zo concludeert de luchthaven zelf op basis van onderzoek door TNO. Het bedrijf wil ‘extra maatregelen’ nemen…

KLM en IATA versus ACNL

KLM en IATA versus ACNL

20/10/2021

KLM keert zich tegen een nieuw systeem van slottoewijzing dat ACNL volgend jaar wenst door te voeren. De airline krijgt hierbij steun van brancheorganisatie IATA die de slotcoördinator voor de…

Frankfurt-Hahn Airport failliet

Frankfurt-Hahn Airport failliet

20/10/2021

De HNA-Group heeft faillissement aangevraagd voor luchthaven Frankfurt-Hahn waarin het Chinese bedrijf zelf grootaandeelhouder is. De airport zag ruim vóór de coronacrisis de aantallen passagiers en omzet al teruglopen, de…