Home / Luchtvaart / Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

Straks winkelen met Flying Blue-app van KLM

KLM gaat zeer binnenkort starten met de ontwikkeling van de Flying Blue-app. Die maakt het voor Flying Blue-leden mogelijk om op een gemakkelijke manier hun gespaarde mijlen als betaalmiddel te gebruiken bij de aanschaf van talloze producten.

Deze ontwikkeling dient twee belangrijke doelen: ten eerste een enorme vergroting van de mogelijkheden om Flying Blue-mijlen te gebruiken, ook wanneer het saldo ontoereikend is voor het ‘kopen’ van een vliegticket. Dat geldt met name voor de onderkant’ van het programma, de spaar­niveaus Explorer en Silver. Slechts een klein deel van deze FB-leden gebruikt hun gespaarde mijlen daadwerkelijk. Als je de mijlen niet kunt aanwenden voor producten of diensten, verliest het loyaliteitsprogramma aan effectiviteit.

Partners buiten de luchtvaart
KLM werkt al samen met AccorHotels, waarbij reizigers tegelijkertijd mijlen van Flying Blue en punten van ALL (Accor Live Limitless) kunnen sparen als zij vliegen met KLM en partners, of overnachten in een hotel van de Accor Groep. De komende periode zullen er veel meer samenwerkingsverbanden worden gesloten met bedrijven buiten de lucht­vaartindustrie. De doelstelling is dat Flying Blue onderdeel wordt van het dagelijkse leven van KLM-passagiers, waarbij de FB-mijlen als het ware een currency worden die je ook kunt gebruiken als betaalmiddel bij bijvoorbeeld winkelketens.

Ten tweede helpt de Flying Blue-app bij de verduurzaming van het programma: veel vliegen leidt niet noodzakelijkerwijs tot nog meer vliegen, maar mijlen kunnen ook worden gebruikt voor de aanschaf van milieuvriendelijke producten, zoals hardloopschoenen.

De informatie in dit artikel is gebaseerd op verschillende bronnen bij KLM en Air France-KLM.

Foto: Unsplash

Dit is een samenvatting van het artikel ‘KLM als personal shopper: One for You’, dat is verschenen in Zakenreis #521. Het hele artikel lezen? Neem een abonnement op Zakenreis Magazine. Ontvang hét vakblad voor de Nederlandse zakenreisindustrie voor maar 32 euro per jaar.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….