Home / Luchtvaart / SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

Luchtvaartalliantie SkyTeam, waar KLM en Air France deel van uitmaken, heeft een ‘innovatieve technologische oplossing’ gelanceerd, onder de naam SkyTeam Rebooking, die ‘ongemakken van klanten door vertraagde, geannuleerde of omgeleide vluchten’ moet verminderen.

SkyTeam heeft vijf jaar aan het product gewerkt. Rebooking is inmiddels beschikbaar op 43 luchthavens en wordt de komende maanden op alle airports van de alliantie uitgerold.

SkyTeam Rebooking geeft toegang tot reisschema’s van passagiers in meerdere reserveringssystemen wereldwijd en biedt, zo zegt de alliantie, ‘een oplossing voor de complexiteit van het koppelen van verschillende systemen.’

Reisagenten van twintig leden van SkyTeam Member kunnen nu via hun eigen systeem toegang krijgen tot alle reserveringen en klanten indien nodig omboeken naar de vlucht van andere ‘member airlines.’

Reizigers die te maken krijgen met een vertraagde of geannuleerde vlucht kunnen zich 48 uur voor vertrek melden bij de balie van een van de SkyTeam airlines, waar ze vervolgens worden omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht van een van de leden,

“Vertragingen en annuleringen horen helaas bij reizen, maar met SkyTeam Rebooking pakken we dat probleem serieus aan, zodat we onze klanten een nog betere service kunnen bieden. Juist als hun reis niet helemaal volgens plan loopt,” aldus Perry Cantarutti, de CEO van SkyTeam. “Wijzigingen in vluchten zijn een moment van de waarheid voor luchtvaartmaatschappijen; een uitgelezen kans om te laten zien dat de klant centraal staat.”

SkyTeam Rebooking wordt in twee fases uitgerold. De service is nu beschikbaar in 21 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns-Amerika. De tweede fase wordt eind 2018 afgerond. Vanaf dat moment is de service ook beschikbaar in de VS en Canada.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Knorretje helpt Schiphol

Knorretje helpt Schiphol

25/09/2021

Schiphol zet ‘diervriendelijk’ geteelde varkens in, die op afgeschermd land tussen twee banen oogstresten opeten, waardoor vogels mogelijk zullen wegblijven. Het gaat om een proef. De luchthaven werkt in het…

TMC Lola opgedoekt

TMC Lola opgedoekt

23/09/2021

Lola, een Amerikaanse TMC die in 2015 werd opgericht, heeft de stekker uit de eigen operatie getrokken. De corporate klanten zijn inmiddels ondergebracht bij partner Amex GBT. Officieel spreekt Lola…