Home / Luchtvaart / SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

SkyTeam Rebooking moet reisongemakken beperken

Luchtvaartalliantie SkyTeam, waar KLM en Air France deel van uitmaken, heeft een ‘innovatieve technologische oplossing’ gelanceerd, onder de naam SkyTeam Rebooking, die ‘ongemakken van klanten door vertraagde, geannuleerde of omgeleide vluchten’ moet verminderen.

SkyTeam heeft vijf jaar aan het product gewerkt. Rebooking is inmiddels beschikbaar op 43 luchthavens en wordt de komende maanden op alle airports van de alliantie uitgerold.

SkyTeam Rebooking geeft toegang tot reisschema’s van passagiers in meerdere reserveringssystemen wereldwijd en biedt, zo zegt de alliantie, ‘een oplossing voor de complexiteit van het koppelen van verschillende systemen.’

Reisagenten van twintig leden van SkyTeam Member kunnen nu via hun eigen systeem toegang krijgen tot alle reserveringen en klanten indien nodig omboeken naar de vlucht van andere ‘member airlines.’

Reizigers die te maken krijgen met een vertraagde of geannuleerde vlucht kunnen zich 48 uur voor vertrek melden bij de balie van een van de SkyTeam airlines, waar ze vervolgens worden omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht van een van de leden,

“Vertragingen en annuleringen horen helaas bij reizen, maar met SkyTeam Rebooking pakken we dat probleem serieus aan, zodat we onze klanten een nog betere service kunnen bieden. Juist als hun reis niet helemaal volgens plan loopt,” aldus Perry Cantarutti, de CEO van SkyTeam. “Wijzigingen in vluchten zijn een moment van de waarheid voor luchtvaartmaatschappijen; een uitgelezen kans om te laten zien dat de klant centraal staat.”

SkyTeam Rebooking wordt in twee fases uitgerold. De service is nu beschikbaar in 21 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns-Amerika. De tweede fase wordt eind 2018 afgerond. Vanaf dat moment is de service ook beschikbaar in de VS en Canada.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Minder agressie in de lucht

Minder agressie in de lucht

14/12/2018

Het aantal gevallen van ‘unruly passengers’ in de lucht is dit jaar gedaald, zo blijkt uit voorlopige cijfers van IATA die deze week bekend zijn gemaakt. De meeste problemen zijn…

Homelike in Nederland

Homelike in Nederland

12/12/2018

Boekingsplatform Homelike, gericht op accommodatie voor de zakelijke markt, heeft sinds kort duizend appartementen in de verhuur in Amsterdam. Rotterdam en andere steden in de Benelux zullen ‘spoedig’ volgen, zegt…