
Schiphol heeft deze week een pilot voor het bestellen van eten en drinken via een app omgezet in een permanente functie. Reizigers kunnen hun orders plaatsen en later airside ophalen.
Schiphol werkt voor het product samen met HMSHost International. De twee partners testten de service enige maanden en zijn tot de conclusie gekomen dat het de moeite waard is. Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om via een QR-code eten en drinken vooraf te bestellen bij horecaverkooppunten in Lounge 1, nu wordt deze service uitgebreid voor de hele luchthaven.
Reizigers kunnen in de Schiphol app klikken op een banner of scannen de QR-code. “Zo kunnen zij een bestelling plaatsen, online afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling bij een pick-up point op te halen,” zegt Schiphol. “Hiermee gaat ook het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.” De afhaalpunten bevinden zich na de security controle.
“Het vooraf bestellen van eten en drinken hebben we op een kleine schaal getest, maar we hebben veel positieve reacties ontvangen. Daarom breiden we deze service uit,” zegt Irene Muysson, manager retail, food & beverage en commercial services bij Schiphol, in een verklaring.
De luchthaven werkt sinds 1995 samen met HMSHost International samen, die de grootste aanbieder van f&b is, met 79 horecalocaties op Schiphol. “Wij hebben onze eigen contactloos online bestel- en betaalservice YOP (Your Order Please) succesvol geïntegreerd in de luchthavenapp van Schiphol,” zegt Dennis Hoogreef van HMSHost. “Dankzij deze integratie, die mede mogelijk is gemaakt door onze partner QikServe, hebben we een nieuwe innovatieve gastbeleving gecreëerd.”
Foto © Schiphol newsroom

