Home / Luchtvaart / Ryanair introduceert stoelreserveringen

Ryanair introduceert stoelreserveringen

Ryanair introduceert stoelreserveringen

Vanaf 1 februari 2014 zal Ryanair het mogelijk maken om een stoel aan boord te reserveren. De toeslag hiervoor bedraagt 5 Britse pond. Tot nu toe hanteerde Ryanair grotendeels de ‘wie het eerst komt, die het eerst maalt’ benadering. Wel is het al mogelijk om tegen een toeslag voorrang te krijgen bij het boarden en plaats te nemen op de voorste rijen.

Reizigers kunnen bij het inchecken ook alvast een plaats kiezen aan boord, mits dit meer dan 24 uur voor vertrek gebeurt. De maatregel is het gevolg van klachten van passagiers over het gedrang dat gepaard gaat met instappen bij Ryanair.

De Ierse prijsvechter heeft verder aangekondigd dat de winst dit boekjaar, dat loopt tot en met maart 2014, lager zal zijn dan verwacht: geen 570 miljoen euro, maar 510 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg de nettowinst 569,3 miljoen euro. Volgens Ryanair is de druk op de tarieven en de opbrengsten (yield) hiervan de oorzaak.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….