Home / Luchtvaart / Rituals aan boord bij KLM

Rituals aan boord bij KLM

Rituals aan boord bij KLM

KLM en Rituals hebben vandaag in het Rijksmuseum hun beider samenwerking aangekondigd. Vanaf eind deze maand neemt KLM producten van het cosmeticahuis op in zowel de businessclass als de economyclass aan boord.

Klanten in de business class krijgen face moisturizer, lip balm, zeep, hand & body lotion, hair gel en body mist van Rituals tot hun beschikking, in zowel de amenity kit als op de toiletten. In de economyclass van KLM, waar de passagiers standaard geen amenity kit krijgen, is er alleen schuimzeep van Rituals beschikbaar, op de toiletten.

Amsterdam Collection
Het gaat om de productlijn The Amsterdam Collection, speciaal door Rituals ontwikkeld voor KLM, die met ingang van de winterdienstregeling, op 28 oktober, in alle KLM-toestellen aanwezig zal zijn.

Rituals zegt zich bij de collectie te hebben laten inspireren door de ‘samenkomst’ van Oost en West. ‘De geuren uit de nieuwe lijn zijn hier een afspiegeling van: Nederlandse tulpen en Japanse yuzu,’ zegt het bedrijf. Rituals prijst de tulp aan om ‘zijn kalmerende en verzachtende effect.’  Yuzu is een Japanse limoen, met ‘een hoge voedingswaarde.’

Nederlandse keten
Rituals is een Nederlandse cosmeticaketen, opgericht in 2002 door Raymond Cloosterman, die nog steeds eigenaar-directeur is van het huis. Rituals heeft inmiddels vestigingen in veel Europese landen, de Verenigde Staten (waaronder tien winkels in New York) en het Midden-Oosten. Het bedrijf is in private handen en Cloosterman zegt tegen Zakenreis geen beursgang te ambiëren.

Rituals heeft nu wereldwijd 750 vestigingen. ‘We groeien met 100 winkels per jaar.’ Om het ‘wereldmerk’ te worden dat hij wil zijn, moet Rituals nog wel de Aziatische markt aanboren. Behalve twee vestigingen in Hongkong is het bedrijf nog niet aanwezig in het Verre Oosten. Japan is een van de landen waar Cloosterman zich in eerste instantie op wil richten.

Cloosterman zei verder dat de samenwerking met KLM aan boord mogelijk een vervolg krijgt, met de uitrol van de producten in de business class lounges van KLM.

Topman Pieter Elbers van KLM zei op zijn beurt dat zijn airline graag zaken doet met Nederlandse bedrijven, voor ‘Holland Promotion.’ Driekwart van de passagiers van KLM is niet-Nederlands.’