Home / Luchtvaart / Prijsvechters sluiten 2016 af met dubbele groeicijfers

Prijsvechters sluiten 2016 af met dubbele groeicijfers

Prijsvechters sluiten 2016 af met dubbele groeicijfers

De low-cost luchtvaartmaatschappijen Ryanair, easyJet en Wizz Air sluiten het jaar 2016 af met groei. Alledrie de prijsvechters noteerden in december een flinke toename van het aantal passagiers ten opzichte van dezelfde maand in 2015. Daarin blijven Ryanair en het veel kleinere Wizz Air opnieuw sneller groeien dan easyJet.

Ryanair ontving in de feestmaand negen miljoen passagiers aan boord, 20 procent meer dan de 7,5 miljoen in december 2015. EasyJet vervoerde ruim vijfeneenhalf miljoen passagiers in december, een groei van 15,1 procent ten opzichte van december vorig jaar toen 4,8 miljoen passagiers bij de maatschappij aan boord stapten. De percentuele groei van het kleinere Wizz Air troefde Ryanair af. De Oost-Europese carrier realiseerde met 1,87 miljoen passagiers een toename van 23,3 procent in de vervoerscijfers van december.

Wizz Air verbeterde de bezettingsgraad met 2,1 procentpunt naar 87,3 procent. Ook easyJet wist de bezettingsgraad te verbeteren, van 86,6 procent naar 89,9 procent. De toestellen van Ryanair zijn het best gevuld, de bezettingsgraad steeg van 91 procent naar 94 procent.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Air France vermijdt Wuhan

Air France vermijdt Wuhan

23/01/2020

Air France heeft de vluchtuitvoering naar Wuhan opgeschort wegens de uitbraak van het coronavirus in deze Chinese stad. De Franse partner van KLM is de enige Europese carrier die een…

Tempo: nieuw merk bij Hilton

Tempo: nieuw merk bij Hilton

22/01/2020

Hilton heeft een nieuw merk in de markt gezet onder de naam Tempo. De Amerikaanse keten heeft er niet bij gezegd waar en wanneer het eerste Tempo-hotel open gaat. Hilton…