
Air France-KLM en Travelport hebben een contract afgesloten om de distributie van de NDC-content van de luchtvaartgroep mogelijk te maken. Travelport doet dit ook voor IAG.
Het draait allemaal om Travelport +, het contentdistributie- en reisretailplatform van de GDS. NDC-content wordt vanaf begin 2022 op Travelport + uitgerold, waarbij functies en functionaliteit geleidelijk worden toegevoegd.
Pieter Bootsma, de chief revenue officer van Air France-KLM zegt in een verklaring: “Dit is een belangrijke stap in onze distributiestrategie, als aanvulling op onze bestaande NDC-distributie netwerk. NDC is belangrijk voor Air France-KLM omdat het onze klanten in staat stelt te profiteren van op maat gemaakte aanbiedingen. Het is een uitstekende technologische stap die gloednieuwe retail-perspectieven opent.”
Jason Clarke, chief commercial officer van Travelport, spreekt over ‘een innovatie deal’ voor beide partijen. “De waarde wordt zo gemaximaliseerd voor zowel Air France-KLM als de wereldwijde gemeenschap van reisbureaus van Travelport, met name die met een hoger serviceniveau. We versterken zo onze langdurige samenwerking met Air France-KLM en zijn verheugd dat we onze klanten de gedifferentieerde NDC-inhoud van de luchtvaartgroep kunnen aanbieden naast de traditionele inhoud.”
Photo by Tango Tsuttie on Unsplash

