Home / Luchtvaart / Nieuwkomer op Schiphol

Nieuwkomer op Schiphol

Nieuwkomer op Schiphol

De Canadese maatschappij WestJet begint vanaf 5 augustus een lijndienst tussen Calgary en Amsterdam, als onderdeel van een ‘veilige herstart van intercontinentaal verkeer,’ zo zegt het bedrijf.

WestJet, een codesharepartner van KLM en Air France, zet op de route een Boeing 787 in. De eerste maand gaat het om twee vluchten per week, in september wordt de frequentie verhoogd naar drie.

“Wij richten ons op investeringen die de herstart van intercontinentaal verkeer veilig kunnen ondersteunen en bijdragen aan herstel van de economie,” aldus John Weatherill, de commercieel directeur van WestJet.

Per 1 juli vliegt WestJet al twee keer per week van Calgary naar Londen Gatwick en drie keer wekelijks van Toronto naar Gatwick.

Foto © WestJet

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….