Home / Luchtvaart / Nieuwe look & feel voor Bluebiz

Nieuwe look & feel voor Bluebiz

Nieuwe look & feel voor Bluebiz

Zoals aangekondigd in de april/mei-editie van Zakenreis, gaat deze maand het vernieuwde Bluebiz van start. Het loyaliteitsprogramma van Air France en KLM voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) heeft niet alleen een nieuw logo en een zakelijker look & feel gekregen, ook de functionaliteiten en voordelen zijn aangepast. “Het is overzichtelijker en toegankelijker geworden,” zegt Dries Klein, Vice President Sales KLM Benelux tegen Zakenreis. “Een bedrijf dat lid is van Bluebiz kan nu alle informatie op één plek vinden.”

Op dinsdag 4 juni gaat de nieuwe website ‘live’. Ter gelegenheid hiervan krijgt een selectie actieve Bluebiz-leden een ‘redesign kit’ cadeau per post, een houder voor mobiele telefoon en pen. Het loyaliteitsprogramma voor het mkb heeft nu zo’n 200.000 leden, onder wie 32.000 in Nederland waarvan het merendeel is actief. Zo’n 40 procent van de zakelijke omzet van Air France-KLM in Nederland is afkomstig van het mkb en is nog steeds groeiende.

Reisagent nauwer betrokken
“Er zijn verschillende veranderingen doorgevoerd in Bluebiz,” zegt Klein. “De belangrijkste is dat voortaan de prijs van het ticket bepalend is voor het aantal Blue credits dat je spaart, en dat bij het inwisselen van de punten voor gratis tickets de kosten voor belastingen en toeslagen ook zijn inbegrepen. Verder wordt de reisagent nauwer betrokken bij Bluebiz. Een Bluebiz-lid kan zijn agent eenmalig machtigen om voor zijn bedrijf Blue credits en te verzilveren in gratis tickets. Blue credits kunnen ook worden gebruikt om een upgrade te kopen. Dat geldt echter uitsluitend voor vluchten die door KLM worden uitgevoerd en als het ticket op basis van het gepubliceerde mag worden gewijzigd. De TMC-agenten die nieuwe Bluebiz-leden aanbrengen, worden door ons beloond met een incentive.”

Verder is Bluebiz uitgebreid, waardoor nu ook de speciale tarieven die gelden in de sectoren maritiem, offshore en energie onderdeel van het (earn) spaarprogramma zijn. Hetzelfde geldt voor groepsreizen en vluchten voor MICE – meetings, incentives, conferenties en evenementen.

“Wij merken dat de mogelijkheid om met BlueBiz de CO2-uitstoot van vliegtuigen te compenseren steeds populairder wordt,” zegt Klein. “Dit sluit aan bij de maatschappelijke ontwikkeling dat ondernemingen zich verantwoordelijker voelen voor hun impact op de leefomgeving. Inmiddels maken meer dan 100 bedrijven van deze optie gebruik.”

Relevante informatie
Om lid te worden van Bluebiz is alleen een inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel nodig, er zijn geen kosten aan verbonden. “Als wij onze klanten leren kennen, kunnen we ook een relatie met ze opbouwen,” zegt Klein. “De huidige technologie maakt het mogelijk om relevante informatie te sturen, toegespitst op dat specifieke bedrijf. Dankzij uitgebreide data-analyses hebben wij meer inzicht in het reispatroon van een bedrijf en van de sector waarin het opereert. Dat geeft ons de kans om gerichte aanbiedingen te doen en ons marktaandeel te vergroten.”

Bluebiz is een wereldwijd programma van Air France en KLM en heeft als partners in Nederland Delta Air Lines, Kenya Airways, China Eastern en China Southern en – binnenkort – Virgin Atlantic.

 

 

 

 

 

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….