
Brussels Airlines heeft donderdag een andere ‘merkidentiteit’ aangekondigd, met een nieuw logo en vliegtuigdesign en een aangepaste liverage. Alles zal geleidelijk in de vloot worden doorgevoerd. De Belgische carrier zegt dat de coronacrisis de eerder geplande restyling meer vaart heeft gegeven.
“Als gevolg van de crisis heeft Brussels Airlines in 2020 haar transformatieplan Reboot Plus versneld en geïntensiveerd om een toekomstbestendig bedrijf te worden met een gezonde kostenstructuur,” zegt Brussels Airlines in een verklaring. “Na de herstructurering is de maatschappij nu begonnen met de verbeteringsfase.” CEO Peter Gerber: “Als één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group zien we deze nieuwe merkidentiteit als een symbool van vertrouwen in ons bedrijf.”
Wencke Lemmes, hoofd klantervaring, product en marketing voegt eraan toe: “Onze focus blijft op kosten en duurzaamheid. Om verspilling en hoge productiekosten te vermijden, zal onze nieuwe merkidentiteit dan ook gefaseerd worden geïmplementeerd. Onze vliegtuigen zullen niet overgeschilderd worden vóór de technische datum, om geen geld, middelen of verf te verspillen. Als gevolg daarvan zal het herschilderen van de vloot meerdere jaren duren. Dit betekent ook dat je nog steeds onze oude branding zult tegenkomen.”
Beeld © Brussels Airlines

