Home / Luchtvaart / Nieuw uiterlijk bij Brussels 

Nieuw uiterlijk bij Brussels 

Nieuw uiterlijk bij Brussels 

Brussels Airlines heeft donderdag een andere ‘merkidentiteit’ aangekondigd, met een nieuw logo en vliegtuigdesign en een aangepaste liverage. Alles zal geleidelijk in de vloot worden doorgevoerd. De Belgische carrier zegt dat de coronacrisis de eerder geplande restyling meer vaart heeft gegeven.

“Als gevolg van de crisis heeft Brussels Airlines in 2020 haar transformatieplan Reboot Plus versneld en geïntensiveerd om een toekomstbestendig bedrijf te worden met een gezonde kostenstructuur,” zegt Brussels Airlines in een verklaring. “Na de herstructurering is de maatschappij nu begonnen met de verbeteringsfase.” CEO Peter Gerber: “Als één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group zien we deze nieuwe merkidentiteit als een symbool van vertrouwen in ons bedrijf.”

Wencke Lemmes, hoofd klantervaring, product en marketing voegt eraan toe: “Onze focus blijft op kosten en duurzaamheid. Om verspilling en hoge productiekosten te vermijden, zal onze nieuwe merkidentiteit dan ook gefaseerd worden geïmplementeerd. Onze vliegtuigen zullen niet overgeschilderd worden vóór de technische datum, om geen geld, middelen of verf te verspillen. Als gevolg daarvan zal het herschilderen van de vloot meerdere jaren duren. Dit betekent ook dat je nog steeds onze oude branding zult tegenkomen.”

Beeld © Brussels Airlines

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….