Home / Luchtvaart / Menu met een ster bij Cathay

Menu met een ster bij Cathay

Menu met een ster bij Cathay

Cathay Pacific werkt tot eind april samen met het Italiaanse restaurant Tosca uit Hongkong, dat voor de carrier maaltijden in de premium klassen aan boord verzorgt. Tosca is gevestigd in het Ritz-Carlton Hotel en heeft één Michelinster.

Het menu in First en Business Class op een groot aantal langeafstandsbestemmingen, waaronder naar Europa, is nu afkomstig van chef-kok Pino Lavarra van Tosca. De homecarrier van Hongkong heeft in het verleden al vaak met chefs, hotels en restaurants samengewerkt ‘met als doel om regelmatig nieuwe en creatieve culinaire opties te introduceren’, zegt Cathay in een verklaring.

Eindbestemming
“We zijn toegewijd aan onze passagiers en willen ervoor zorgen dat zij een uitzonderlijke reiservaring met ons hebben. Vanaf het moment dat ze hun vlucht bij ons boeken tot het moment dat ze op hun eindbestemming komen en zelfs daarna”, zegt Cathay Pacific Head of Catering, Aaron Claxton.

“Daarom zijn we erg blij om samen met The Ritz-Carlton, Hongkong en hun Michelin-sterren restaurant Tosca moderne interpretaties van klassieke Italiaanse gerechten bij ons aan boord te brengen. Het eten dat wij aan boord serveren is een belangrijk onderdeel van onze premium reiservaring. Onze samenwerking met  The Ritz-Carlton, Hongkong geeft onze passagiers nog meer keus uit gerechten van hoge kwaliteit die aan hun verwachtingen voldoet,” aldus Claxton.

Pino Lavarra vindt er dit van: “Er is veel aandacht gegaan naar het aanpassen van het kookproces en de recepten om te compenseren voor het effect dat vliegen op de gevoeligheid van onze smaakpapillen kan hebben. Daarnaast wilde ik intense smaakcombinaties creëren en zo dicht mogelijk bij Tosca’s befaamde gerechten blijven. Uiteraard met behoud van de essentie van de Italiaanse smaak, verfijnde presentatie en de consistentie van de kwaliteit.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…

Schiphol breekt met Ballast

Schiphol breekt met Ballast

29/11/2021

Schiphol heeft ‘na intensief overleg’ gebroken met de aannemers Ballast-Nedam en TAV die samen bezig waren de A-pier te bouwen. Dit heeft de luchthaven maandag bekendgemaakt. Er komt een nieuwe…

Rotterdam Airport week dicht

Rotterdam Airport week dicht

29/11/2021

Rotterdam The Hague Airport is vanaf heden zeven dagen dicht wegens groot onderhoud van de taxibaan. Helikopters uitgezonderd moet al het vliegverkeer uitwijken naar luchthavens in de nabijheid. Een opknapbeurt…

Zaventem: vier nieuwe routes

Zaventem: vier nieuwe routes

28/11/2021

Vanaf Brussels Airport (Zaventem) zijn dit winterseizoen 130 bestemmingen beschikbaar, aangeboden door 52 luchtvaartmaatschappijen. Het gaat om een aangepast aanbod zegt de Belgische luchthaven, ‘waarbij uiteraard nog steeds rekening wordt…

Coronagolf op KLM-vluchten

Coronagolf op KLM-vluchten

27/11/2021

Op de twee KLM-vluchten die vrijdag uit Zuid-Afrika aankwamen, waren 61 passagiers besmet met corona, bijna tien procent van het totaal. Dit blijkt uit cijfers van de GGD. De positief…