Home / Luchtvaart / Lufthansa heeft goed eerste halfjaar

Lufthansa heeft goed eerste halfjaar

Lufthansa heeft goed eerste halfjaar

Lufthansa heeft in de eerste helft van dit jaar een positief resultaat behaald van 954 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog een verlies van 79 miljoen euro. De omzet nam met 8,5 procent toe tot 15,4 miljard euro, waarvan ruim 12 miljard uit de kernactiviteit.

Meer dan de helft van het behaalde resultaat was te danken aan een financiële constructie rond Jet-Blue in het eerste kwartaal. In het tweede kwartaal werd het resultaat ook opgepoetst door financiële constructies, zoals hedging op brandstofprijzen.

“Het is grotendeels dankzij de lagere brandstofprijzen dat we onze resultaten hebben verbeterd,” zegt Simone Menne van Lufthansa. “We laten ons daar niet door misleiden, aangezien we ervan uit gaan dat de ticketprijzen niet zullen herstellen.”

Lufthansa-dochter Germanwings zal naar verwachting dit jaar voor het eerst zwarte cijfers schrijven. “Onze strategische focus is juist. Met aan de ene kant onze premium brands – Lufthansa en SWISS – die zeer succesvol zijn en tegelijkertijd laten Germanwings en Eurowings ook goede resultaten zien als secundaire merken.”

 

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Grote MAX-order Ryanair

Grote MAX-order Ryanair

03/12/2020

Ryanair heeft donderdag een order geplaatst voor 75 vliegtuigen van het type Boeing 737 MAX 8-200. De carrier rekent hiermee op volledig herstel van de operatie na de coronacrisis en…

Geen gratis rolkoffer easyJet

Geen gratis rolkoffer easyJet

02/12/2020

Passagiers bij easyJet mogen vanaf 10 februari 2021 niet langer een rolkoffertje meenemen in de cabine, maar alleen een handtas. Rond een derde van de stoelen blijft plaats houden voor…

Enorme groei Zoom  in 2020

Enorme groei Zoom in 2020

01/12/2020

Zoom heeft de verwachte omzet voor boekjaar 2020/21 bijgesteld naar 2,5 miljard dollar, een verdubbeling van de raming uit maart. Het Amerikaanse videobedrijf profiteert in hoge mate van de coronacrisis…