Lufthansa bant de trolley voor eten en drinken op intercontinentale vluchten uit de business class. De maatschappij zegt haar passagiers in de business class een meer ‘restaurant-achtige’ ervaring te willen bieden.
De afgelopen maanden is het concept getest op de routes naar New York en Johannesburg, die worden uitgevoerd met de A380. Volgens Lufthansa zijn de passagiers zeer te spreken over de nieuwe dienstverlening.
Het cabinepersoneel richt zich volgens de airline meer op de specifieke wensen van de passagiers in de business class. “Zoals in een toprestaurant.” De passagiers worden persoonlijk welkom geheten, daarna kunnen ze hun bestelling doorgeven en wordt hun tafeltje gedekt. “Maaltijden worden dan direct vanuit de galley geserveerd. Trays en trolleys worden vervangen door dienbladen,” aldus Lufthansa.
Deze maand wordt het concept uitgerold naar andere routes, zoals naar Houston, Los Angeles en Singapore. Later wordt de service ook uitgebreid naar andere toesteltypen; de Boeing 747-400 en de Dreamliner. Sinds mei van dit jaar zijn ongeveer 4.500 leden van het cabinepersoneel van speciaal getraind voor de nieuwe vorm van dienstverlening.

