Home / Luchtvaart / KLM sluit à la carte restaurant in Crown Lounge

KLM sluit à la carte restaurant in Crown Lounge

KLM sluit à la carte restaurant in Crown Lounge

Het à la carte restaurant Blue by KLM, op de bovenste verdieping van de non-Schengen Crown Lounge op Schiphol, is voorgoed gesloten. Dit zegt Boet Kreiken, executive vice president customer experience van KLM, tegen Zakenreis. De beslissing heeft mede te maken met corona, maar ook daarvoor trok het concept te lage bezoekersaantallen.

KLM was, zover bekend, de eerste airline die in een deel van haar luchthavenlounge betaalde catering aanbood. De ‘normale’ dienstverlening in de lounge was en is zoals gebruikelijk gratis. Maar in het restaurant werd gekookt op topniveau en de drankjes in de bar waren exclusief, vandaar dat KLM er een vergoeding voor kon vragen, vond de maatschappij. Het menu van Blue werd samengesteld door chef Joris Bijdendijk van RIJKS, het met één Michelinster bekroonde restaurant van het Rijksmuseum.

Waardering
Het restaurant opende in november 2019 de deuren op het moment dat KLM de verbouwde Crown Lounge in gebruik nam. “De waardering voor Blue bij KLM was enorm groot, maar de volumes waren te laag om het concept nog langer te continueren,” zegt Boet Kreiken. “Daarom hebben wij besloten het ook na de coronacrisis niet meer te heropenen. Wij kijken nu samen met Vermaat, de uitbater van de KLM Crown Lounge, naar een nieuwe invulling van de ruimte.”

De lounge zelf is dit jaar steeds toegankelijk gebleven. “Passagiers hebben dat enorm gewaardeerd. Als een van de weinige luchthavenlounges wereldwijd, is de KLM Crown Lounge gedurende de gehele coronacrisis opengebleven,” aldus Kreiken.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….