Home / Luchtvaart / KLM serveert koffie DE

KLM serveert koffie DE

KLM serveert koffie DE

KLM serveert vanaf 1 oktober op al haar vluchten ‘duurzame koffie’ van Douwe Egberts. De airline spreekt over ‘twee Hollandse merken, met een rijke historie’ die samenkomen in de lucht.

‘Duurzaamheid is belangrijk voor KLM’ zegt het bedrijf in een verklaring en daarom is er ‘bewust’ gekozen voor gecertificeerde koffie van Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, zoals de koffiebrander voluit heet. De twee partners hebben een speciale blend uitgezocht die ‘aansluit bij de smaakbeleving op grote hoogte’. In de lounges voor de business class op Schiphol zal de DE-koffie ook beschikbaar zijn.

JDE is de grootste koffieverkoper ter wereld. Alleen in de organisatie is het nog een Nederlands bedrijf, met het hoofdkantoor in Amsterdam. Vanaf 1978 was het in buitenlandse handen. Sinds 2013 is de Duitse investeerder JAB eigenaar. Ook KLM is niet meer geheel zelfstandig, maar maakt sinds 2004 deel uit van de holding Air France-KLM, onder Frans recht.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….