Home / Luchtvaart / KLM deelt iPads uit en bespaart geld

KLM deelt iPads uit en bespaart geld

KLM deelt iPads uit en bespaart geld

KLM start binnenkort met de uitgifte van iPads aan cabin crew, vliegers en frontline staff. De iPad moet behalve als informatiebron en communicatiemiddel vooral worden gebruikt om de dienstverlening naar passagiers te personaliseren en te verbeteren.

De senior purser en purser hebben al de beschikking over een iPad. Zij krijgen op deze wijze toegang tot alle relevante passagiersinformatie en kunnen bijvoorbeeld kleine problemen aan boord oplossen. Dan kun je denken aan het doorgeven van een alternatieve vlucht bij een gemiste aansluiting of een attentie vanwege een feestelijke gebeurtenis.

Door aan de hele crew een iPad ter beschikking te stellen, zet KLM een nieuwe stap richting customer profiling en customer service. Alle stewards en stewardessen krijgen toegang tot passagiersinformatie in hun werkgebied,  waardoor zij beter kunnen inspelen op de individuele wensen en behoeften van KLM-passagiers.

De iPad levert ook een besparing op voor KLM. Het kan bijvoorbeeld worden gebruikt als communicatiemiddel, waardoor postvakken voor het vliegend personeel op Schiphol overbodig worden. Alle relevante informatie over het werkgebied van een bemanningslid kan van tevoren worden doorgestuurd. Van de bemanning wordt vervolgens verwacht dat zij zich – thuis en in hun eigen tijd – voorbereiden op de vlucht. Een uitgebreide briefing op Schiphol is hierdoor overbodig.

Door het verwijderen van postvakken en omdat er geen briefing-kamers meer nodig zijn, kan KLM op kostbare vierkante meters op de luchthaven besparen.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….