Home / Luchtvaart / KLM breidt online aanbod uit met attracties

KLM breidt online aanbod uit met attracties

KLM breidt online aanbod uit met attracties

KLM gaat vanaf vandaag online kaartjes verkopen voor attracties, musea en rondleidingen in 2500 steden, wereldwijd. De maatschappij gaat samenwerken met het Duitse Getyourguide, een van de grootste aanbieders van online-attractietickets ter wereld.

KLM biedt via zijn boekingssite al verzekeringen, hotelkamers of autohuur aan, maar wil de dienstverlening nu fors uitbreiden. Vanaf vandaag komen er 31.273 attracties beschikbaar in ruim 2500 steden – ook bestemmingen die niet door KLM worden bevlogen.

De kaartjes kunnen meteen bij het boeken worden gekocht, maar ook naderhand; in KLM-toestellen met wifi zelfs tijdens de vlucht. Via Getyourguide worden ze digitaal naar de klant verstuurd. Die kan daarmee dan direct naar de attractie van keuze toe.

“We willen dáár zijn waar de klant is,” zegt Pieter Groeneveld, topman digitaal bij Air France-KLM, “met een zo rijk mogelijk aanbod voor reizigers. Als dat diensten zijn die we niet zelf aanbieden dan doen we dat via partners.”

KLM biedt het Getyourguide-aanbod niet alleen via haar site en app, maar ook via Facebook messenger. Later wordt daar meer sociale media aan toegevoegd.

Ook wil KLM, die al samenwerkt met onder meer Booking.com en Airbnb, vaker via partners aanvullende diensten via site, app en sociale media aanbieden. “Het zal hier niet bij blijven,” aldus Groeneveld. “We zullen dit samen met partners uitbreiden. We willen als maatschappij voorop blijven lopen in de digitale wereld.”

Getyourguide werkt sinds mei met eenzelfde aanbod al samen met easyJet. Het in Berlijn gevestigde bedrijf is, zeker in Europa, marktleider bij de onlineverkoop van toeristische tickets.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….