Home / Luchtvaart / KLM begint podcasts

KLM begint podcasts

KLM begint podcasts

KLM  begint vandaag een serie podcasts om haar naamsbekendheid in de VS te vergroten, De audioverhalen over bijzondere reiservaringen zijn een aanvulling op de blogs en video’s die de maatschappij al langer online zet.

De podcasts zijn te beluisteren via podcast.klm.com en audiodiensten als Spotify, Apple en Google Play. Daarnaast komt The Journey beschikbaar op het inflight entertainmentsysteem in de KLM-vliegtuigen en de media-app van de maatschappij. Op 19 maart is de eerste aflevering, Living with Bears, beschikbaar.

“We willen vooral in de VS, waar podcasts momenteel weer hot zijn, aandacht voor KLM genereren,” zegt Natascha van Roode, hoofd marketingcommunicatie bij KLM. “We hebben best een probleem om ons in Amerika tussen alle internationale maatschappijen te profileren. Ons doel is om altijd zo goed mogelijk in contact te zijn met klant. Het is aan ons om mee te bewegen waar onze doelgroep in geïnteresseerd is.”

De zes verslagen, die elk tussen de 35 en 40 minuten duren, beschrijven de reis van wereldburgers die onverwachts een bijzondere ervaring meemaken. “Dan krijg je verhalen die over liefde gaan, mensen die in de middle of nowhere hun grote liefde vinden. Of iets meemaken wat hun leven verandert, zonder dat ze daar bewust op naar zoek waren.”

Niet per se KLM-passagiers
“Het was beste een zoektocht naar verschillende invalshoeken die zoveel mogelijk nationaliteiten en culturen aanspreekt,” zegt Van Roode. “Geen expliciete gebeurtenissen of seksuele verhalen. De nadruk ligt nu nog op de VS, vanwege de populariteit van podcasts daar, maar de verhalen moeten ook mensen van elders aanspreken.”

Volgens Van Roode betreft het echte verhalen, die verteld worden door de mensen zelf. “We werken samen met een bureau, dat een hele grote zoektocht heeft gedaan naar mensen die mooie verhalen hebben. Dat zijn niet noodzakelijkerwijs onze passagiers. We belichten totaal niet dat deelnemers met  KLM of zelfs maar met het vliegtuig hebben gereisd.”

De eerste serie betreft zes afleveringen die vanaf 19 maart om de twee weken online gaan. Voor de laatste aflevering zoekt de maatschappij wel een KLM-passagier met een bijzonder verhaal. “De lat best hoog, het moet geen hello, goodbye-verhaal worden.”

Herman Stil
Door: | herman[at]zakenreis.nl
Herman Stil is economisch redacteur bij Het Parool. Hij levert regelmatig een bijdrage over luchtvaart en hospitality aan Zakenreis Magazine.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Groene obligaties Schiphol

Groene obligaties Schiphol

03/04/2020

De Royal Schiphol Group heeft deze week ‘groene’ obligaties uitgegeven ter waarde van 750 miljoen euro. De uitgifte versterkt de eigen liquiditeitspositie ‘in deze buitengewone omstandigheden,’ zegt het bedrijf, onder…