Home / Luchtvaart / India: ancillary diensten maken tickets goedkoper

India: ancillary diensten maken tickets goedkoper

India: ancillary diensten maken tickets goedkoper

À la carte toeslagen maken vliegen betaalbaarder. Dat is de conclusie van de Indiase overheid, die als gevolg hiervan luchtvaartmaatschappijen toestaat om zogeheten ‘ancillary services’ in te voeren.

Door dienstverlening tegen betaling aan te bieden, wordt de basisticketprijs goedkoper, denkt India. De burgerluchtvaartautoriteit staat daarom zeven à la carte toeslagen toe: betaalde stoelkeuze (maximaal 25 procent van de capaciteit van het vliegtuig), maaltijden/snacks/drankjes (water uitgezonders), gebruik van lounges, ruimbagage, vervoer van sportartikelen of muziekinstrumenten en waardevolle bagage (zodat er meer wordt uitgekeerd ingeval van verlies diefstal). De toeslagen moeten helder worden gecommuniceerd aan consumenten en op dezelfde wijze door reisagenten te boeken zijn als via de website van de airline. Toeslagne moeten minimaal dertig dagen voor invoering worden bekendgemaakt.

Air India en Jet Airways hebben als gevolg van het besluit de bagagevrijdom verlaagd van 20 naar 15 kg. Jet Airways heeft daarnaast betaalde stoelkeuze ingevoerd op internationale vluchten met Boeing 737’s. IndiGo en SpiceJet hebben laten weten ook te overwegen om ancillary diensten in te voeren.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Groene obligaties Schiphol

Groene obligaties Schiphol

03/04/2020

De Royal Schiphol Group heeft deze week ‘groene’ obligaties uitgegeven ter waarde van 750 miljoen euro. De uitgifte versterkt de eigen liquiditeitspositie ‘in deze buitengewone omstandigheden,’ zegt het bedrijf, onder…