Home / Luchtvaart / Grote storing British Airways kwam door menselijke fout

Grote storing British Airways kwam door menselijke fout

Grote storing British Airways kwam door menselijke fout

De grote IT-storing die luchtvaartmaatschappij British Airways (BA) een week geleden volledig lamlegde, is waarschijnlijk te wijten aan een menselijke fout. Een engineer veroorzaakte een onderbreking van de stroomvoorziening. Juist bij het terug aansluiten ontstond de schade.

De enorme storing in de IT systemen van BA veroorzaakte chaos op luchthavens in het Verenigd Koninkrijk. Zo’n 75.000 reizigers werden getroffen door de verstoring en het duurde ruim een dag voordat British Airways de operatie weer op gang had.

De CEO van International Airlines Group, Willy Walsh, heeft nu aangegeven dat de storing is ontstaan toen een medewerker de stroom had onderbroken van de UPS (uninterruptible power supply, een systeem dat een ononderbroken stroomvoorziening moet garanderen). Tijdens de jaarlijkse IATA-top in Mexico zei de BA-voorman dat het voorval verder onderzocht wordt, om te kunnen leren van het incident. De topman gaf volgens de BBC verder aan dat het bedrijf fruk is met het afhandelen van de vele compensatieclaims die het ontvangt als gevolg van de storing.

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….