Geen melk én geen toiletpapier. Dit overkwam de passagiers zondag op een vlucht van Ryanair, tussen het Spaanse Murcia en Londen Stansted. De stewardess was wel zo vriendelijk om het gebrek als onderdeel van de safety demonstration meteen aan de passagiers te melden.
Voor veel van de Britse reizigers was het ontbreken van melk minstens zo erg als het wc-papier, want wat is een lange reis zonder ‘a cup of tea’, met melk? Sommige passagiers dachten in eerste instantie dat de mededeling over het wc-papier een grap of een bezuinigingsmaatregel was. De Ierse prijsvechter speelde in het verleden namelijk met het idee slechts één toilet aan boord te plaatsen en voor het gebruik geld te vragen. Toen topman Michael O’Leary ook nog zei toiletpapier met zijn afbeelding te zullen laten drukken, was duidelijk dat het om een van de vele publiciteitsstunt van Ryanair ging. Maar op de vlucht tussen Murcia en Londen was het ernst.
Ryanair heeft haar excuses aangeboden tegenover de reizigers. De situatie ontstond volgens een woordvoerder doordat de leverancier in Murcia te laat bij het vliegtuig aankwam. Omdat op tijd vertrekken de hoogste prioriteit heeft voor Ryanair, besloot de gezagvoerder niet op de bevoorrading te wachten.

