Home / Luchtvaart / Garuda vanaf de winter uitsluitend non-stop naar Jakarta

Garuda vanaf de winter uitsluitend non-stop naar Jakarta

Garuda vanaf de winter uitsluitend non-stop naar Jakarta

Met ingang van de winterdienstregeling die op 28 oktober ingaat, zullen alle zes vluchten van Garuda Indonesia tussen Amsterdam en Jakarta non-stop worden uitgevoerd.

Garuda Indonesia vliegt dagelijks vanaf Schiphol, met uitzondering van dinsdag. Momenteel zijn de vluchten vanaf Amsterdam naar Jakarta al non-stop. Op de route van Jakarta naar Amsterdam maken echter drie van de zes vluchten een tussenstop in Singapore. Dat verandert per 28 oktober, dan worden alle vluchten non-stop uitgevoerd. Ook worden de tijden aangepast.

Volgens het nieuwe winterschema vertrekken de vluchten vanuit Amsterdam om 11.05 uur in plaats van 15.45 uur, zoals tijdens de zomerdienstregeling. Hierdoor is de aankomsttijd in Jakarta vervroegd naar 06.45 uur. Dat betekent dat passagiers vanuit Nederland met doorverbindingen naar de top 15 bestemmingen binnen Indonesië nu rond of zelfs vόόr het middaguur arriveren. De terugvluchten vanuit Jakarta vertrekken om 22.45 uur en komen de volgende dag om 07.30 uur aan in Amsterdam. Op de route wordt een Boeing 777-300 ingezet met aan boord een business class en economy class.

“Met uitsluitend non-stop vluchten in ons winterschema, verwacht ik dat nog meer zakenreizigers voor ons product zullen kiezen,” zegt Rick Wouters, sales en marketing manager Continental Europe van Garuda Indonesia. “Wij hebben een trouwe groep frequente, zakelijke reizigers die rap uitbreidt. Wij merken dat met name passagiers die waarde hechten aan comfort en een persoonlijke verzorging aan boord na één keer met Garuda Indonesia te hebben gevlogen, blijven terugkomen. Iedere business class-stoel heeft toegang tot het gangpad en kan in een handomdraai worden veranderd in een volledig horizontaal bed. Onze economy class biedt ook veel comfort. Wij bieden meer beenruimte en bredere stoelen in vergelijking met andere airlines. Bovendien zitten op de middelste rij hooguit drie mensen naast elkaar, terwijl vier stoelen de standaard is. Wij zijn er trots op dat het gerenommeerde onderzoeksbureau Skytrax vijf sterren heeft toebedeeld aan Garuda Indonesia. Daarnaast hebben wij diverse prijzen van SkyTrax in de wacht gesleept voor onder andere ‘World’s Best Cabin Crew’ en ‘World’s Most Loved Airline’.”

Naast een uitgebreid netwerk binnen Indonesië, zoals Bali, Lombok, Medan of Ambon, biedt Garuda Indonesia ook veel doorverbindingen aan naar Azië en Australië. “Je bereikt Perth al in minder dan 22 uur, of vliegt naar Sydney of Melbourne met een gratis stop-over op Bali,” zegt Wouters. “Tevens zijn de connecties naar bijvoorbeeld Bangkok, Hongkong, Guangzhou en Kuala Lumpur aanzienlijk verbeterd. Met dagelijks negen vluchten tussen Jakarta en Singapore blijft deze bestemming perfect te bereiken vanuit Amsterdam.”

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
RAI schrapt kwart banen

RAI schrapt kwart banen

08/07/2020

RAI Amsterdam heeft woensdag een reorganisatie aangekondigd waarbij 125 banen, ruim een kwart van het totaal, verloren gaan. Het congrescentrum was tussen medio maart en 1 juli dicht door corona…

GBT: know-before-you-go

GBT: know-before-you-go

08/07/2020

American Express GBT heeft Travel Vitals gelanceerd, een ‘dynamisch’ online platform met informatie over zakenreizen. De tool toont de huidige reisbeperkingen als gevolg van corona, voor specifieke locaties. American Express…

Van Aelst blijft aan bij Okura

Van Aelst blijft aan bij Okura

07/07/2020

Marcel van Aelst (72) is de nieuwe chairman van de Okura Nikko Hotel Management Company, de hoogste functie ooit voor een niet-Japanner in het bedrijf. In een interview met Zakenreis…

Opstart zakenreis? VCK helpt

Opstart zakenreis? VCK helpt

07/07/2020

VCK Travel heeft een white paper gepubliceerd, bestemd voor bedrijven, om hun zakenreizen post-corona weer op te starten. Het zakenreisbureau gaat in op vragen over ‘het nieuwe normaal’, zoals reisbeleid,…