
Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van Air France-KLM, gaat zich ook richten op families. “We willen dat Flying Blue een lifestyle-programma wordt, en wel life long,” aldus KLM CEO Pieter Elbers.
“Frequent flyer-programma’s zijn veelal zakelijk gerelateerd, maar we moeten erop inspelen dat klanten vandaag zakelijk en morgen in de familiesfeer reizen,” zegt Elbers in het eindejaarsinterview in Zakereis #519 (klik voor een samenvatting van het interview hier). “Die hokjes die nu nog rondom travel purposes staan, moeten we loslaten en ons richten op wat voor de klant relevant is. We willen dat Flying Blue een lifestyle-programma wordt, en wel life long. Ik geloof er heel erg in dat in een loyaliteitsprogramma ook iets van family recognition moet zitten. Bijvoorbeeld dat je punten makkelijk kunt overdragen aan familieleden of dat de loyaltystatus kan worden gedeeld,” aldus de KLM-topman.
Wanneer de veranderingen in het loyaliteitsprogramma worden doorgevoerd, kan hij nu nog niet precies zeggen. “Wij waren al een tijdje bezig met het upgraden van het Flying Blue-programma,” zegt Elbers. “Heel veel projecten hebben stilgelegen de afgelopen maanden, ook wat betreft in-flight entertainment en de lounges. Dat moeten we allemaal weer gaan opbouwen. Uiteindelijk heb je daar IT voor nodig, dus moeten we ervoor zorgen dat die ontwikkeld wordt.”